PortalPortal  IndexIndex  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

RPG 1: 'Poorten van Illusie'

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende
AuteurBericht
Hope
Admin

Aantal berichten : 286
Registratiedatum : 21-02-10
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   do maa 11, 2010 6:18 pm

OOC: Je denkt toch niet dat ontsnappen zo gemakkelijk gaat?

Voordat de Gadra kon reageren met hun waterstuurtechnieken, had Miriana al met haar aardmagie de bomen opgelegd om het vluchtende meisje gevangen te nemen. Ten eerste, niemand mocht en kon ongestraft water van de poel nemen aangezien het heilig water was, afkomstig van de binnenwereld, en ten twee... Cailen moest haar nog helpen dus ze moest snel handelen voordat hij dat wicht zou volgen.

Niet veel verderop zat Sidra gevangen in een web van boomwortelen. Miriana liep erop af, gevolgd door de vijf Gadra.
Hoofdschuddend keek ze naar Sidra. 'Kind, hoe kom je erbij om ongestraft water van de poel te nemen? Niet geleerd dat er enkel 1 persoon is die dat mag?'
Ze maakte van haar losse hand een vuist, waarmee de bomen direct reageerden door nog strakker rond Sidra's lichaam te kronkelen. 'En dan nog het lef hebben om te denken te kunnen ontsnappen.'
Miriana tuitte haar lippen, waarna ze zich tot de Gadra wendde.
'En jullie vijf moeten jullie doodschamen. Jullie technieken zijn bijzonder generend en zelfs als je afgeleid bent, hoort je watersturen er niet onder te leiden.'
Ze schudde haar hoofd. 'Er zullen voor jullie alle vijf sancties volgen.'
De Gadra maakte een stilzwijgende buiging, waarop Miriana direct reageerde dat ze uit haar zicht moesten verdwijnen. Dat deden ze dan ook direct en de vrouwen liepen terug naar de poel. Een bevel van de Hogepriesteres, of haar dochter kon je beter niet negeren als je leven je lief was.

Toen de Gadra uit het zicht waren, wendde Miriana zich terug tot Sidra. Avor had het flesje van haar af weten te pakken en bracht het naar zijn vriendin. Miriana bedankte de raaf, waarna ze een glimlach wierp op het heilige water. Terwijl ze dat deed, lieten de boomwortels Sidra los.
'Ik neem aan dat je een goede reden hebt om dit te stelen?' begon ze toen. Ze manipuleerde een dode boomwortel en vervormde het tot een soort touw, die zich om het flesje wikkelde en daarna rond haar middel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://mysticarpg.actieforum.com
Idol
Snuffelaar

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 26

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   vr maa 12, 2010 6:51 pm

Kichiro liep verder. hij keek om zich heen door de takken heen verder het woud in. het was een goede dag tot nu toe, ondanks dat zijn pogingen voor zijn verleden niet waren geslaagd. Hij floot zachtjes en de bomen bewogen langzaam mee in het ritme. heel zacht haast onopvallend, maar ze deden het en hij wist dat. Vanachter zijn cap keek hij uit over het pad wat hij volgde.
Profiel bekijken
Emena
Gigant

Aantal berichten : 862
Leeftijd : 25

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 15, 2010 2:31 am

-Sidra-

"Natuurlijk heb ik een goede reden. Mijn zusje ligt op sterven en de Giyana weigert haar te helpen. Ze weigerde het al sinds het eerste moment dat Sari ziek werd. Dus zal ik haar zelf moeten helpen." antwoordde Sidra kalm. Elke gedachte aan het beeld wat ze had gezien negerend.
Profiel bekijken http://mythica.actieforum.com/
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 15, 2010 2:20 pm

Miriana trok een wenkbrauw op. 'Een zusje dus.' Ze tuitte haar lippen, wat ze vaak deed wanneer ze nadacht. Een zucht ontsnapte aan haar lippen, waarna ze haar hoofd schudde.
Ze had hier geen tijd voor, maar goed.
'Goed dan, breng me maar eens naar je zusje en ik zal zien wat ik voor je kan doen.'
Alina
Gigant

Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 28

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 15, 2010 8:29 pm

- Cailen -

Cailen wilde ingrijpen toen de vreemde dame Sidra gevangen nam. Hij wilde haar eens grondig onder haar neus wrijven dat ze de moord kon stikken als ze het meisje niet direct losliet, mens of geen mens. Hij zou zijn schip niet laten bezoedelen door een tuttebel die niet wist wat menselijke prioriteieten waren of wat rechtvaardigheid inhield. Voor hij echter aanstalten kon maken om haar de punt van zijn zwaard op de keel te zetten, bood de dame al aan om Sidra's zus te bekijken. Een beetje schaapachtig kijkend naar de achterdochtige Gadra's, voegde hij zich bij de twee vrouwen.
'en? Gaan we? Ik krijg de kriebels van die...'hij besefte dat de Gadra hem nog konden horen en wendde met de professionele vakkundigheid van een geoefend leugenaar zijn blik tot een donkere vlek in het struikgewas, dat daar veel dichter leek te zijn. 'Ik krijg de kriebels van die plaats daar. net of er iets naar me gluurt. Vergeef me dames, maar de piratenfolklore bevat veel gruwelijke wezens en na wat ik vandaag heb gezien aan magie verwerp ik de mogelijkheid niet langer dat er meer in de verhalen zou kunnen schuilen dan licht vermaak en een middel om kinderen zoet te houden.' Hij keek hen aan met onschuldig vragende ogen, een hand door zijn koperen krullen halend. 'Gaan we?'
Profiel bekijken http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Lisora
Gigant

Aantal berichten : 863
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 15, 2010 9:09 pm

De ontvoerders van Alice kwamen dan eindelijk in haar zicht. ze liepen al om zich heen kijkend door het gebied maar vergaten omhoog te kijken. Alice spande haar boog "geen stap verder" de ontvoerders grijnsde en draaide zich om, toen ze de prinses zagen met pijl en bogen begonnen ze te laggen. "Oh hoogheid toch, wij weten allen heus wel, dat een prinses zoals U dat soort spullen niet kan hanteren." Alice keek de man doordringend aan en vuurde een pijl af vlak langs zijn hoofd het scheelde een haar. ze pakte haar pijl "En nu weten wij allen, dat dat een enorme vergissing van U is geweest, niemand spot zo met een Lisora." Ze ging staan op de takken "Hoe waagt U het mij zo te ontvreemden aan mijn familie en volk, Weet U wat, doet U maar geen eens moeite om het uit te leggen." ze sprong van de tak en landde voor hun neuzen. ze kende nouwelijks angst en keek de mannen strak aan. "wel nu, U kunt mij beter die zwaarden overhandigen" ze grijnsde "voordat U Uzelf er nog mee zou gaan verwonden." ze hield de pijl op de leider gericht en sprak zeker van haar zaak.
Profiel bekijken
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 15, 2010 10:00 pm

-Sidra-

"Ik hoop het, we hebben namelijk niet veel tijd meer. Niet als het waar is...Kunt u door het water reizen?" Sidra vroeg dat laatste aan de vreemde dame. "Het is de snelste weg, zolang het water zelf meewerkt tenminste."
Ergens was Sidra verbaasd dat de vrouw haar wilde helpen, maar toch ook opgelucht en blij. Ze was even bang geweest dat de vrouw haar meer aan had willen doen dan wat ze al gedaan had.
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 15, 2010 10:22 pm

De leider Slikte even teon hij merkte dat ze weldegelijk met pijl en boog om kon gaan. en aangezien de pijl op hem was gericht wenkte hij de wapens af te doen. Alice bleef strak kijken en nam het wapen over van de leider. deze richte ze op hem, "Dus vertel mij nu maar eens precies de weg terug." de leider slikte "maar hoogheid, U weet toch dat er geen weg terug is." Alice keek hem strak aan "fijn, dus juliie hebben daadwerkelijk de eenmans route gekozen. ze zuchte en deed een stap achteruit. "Wel, als dat het geval is, wens ik U nog een fijn verblijf in deze wereld, maar ik ben niet van plan hier te blijven." ze knikte en wou zich omdraaien. kort slaakte ze een gil, het was niet uit angst maar eerder een reflex. ze hield haar zwaard op en blokkeerde een aanval van een nieuw persoon. de leider lachtte breeduit "Hoogheid, mag Ik U voorstellen, dit zijn onze broeders, en zoals U kunt zien, vinden ze U bezittingen niet geheel onaantrekkelijk." Alice keek de nieuwe belager woest aan. maar veel tijd had ze daar niet voor. een nieuwe aanval volgde en voor ze het wist was het één tegen 3 van haar wereld, en vijf van deze onbekende waarvan ze niet wist wat ze kon verwachten. één tegen acht. met haar zwaard probeerde ze de grootste klappen op te vangen, maar ze kwam er niet onderuit om magie te moeten gebruiken. met rechts vocht ze met een zwaard terwijl ze met links een energie bal af moest vuren. Het duurde niet lang voor ze geraakt werd. maar stoppen was voor haar nu eenmaal geen optie al merkte ze nu al wel dat de vermoeidheid begon mee te spelen. niet veel later werd haar zwaard dan ook met veel kabaal uit haar handen geslagen. het zwaard was naar haar gericht ze kon geen kant op, en toch overdacht ze allerlei manieren. het mocht zo niet stoppen.
Profiel bekijken
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   di maa 16, 2010 1:31 am

Miriana rilde inwendig bij het idee, maar glimlachte enkel aangezien ze wist dat het in deze wereld de enige methode was.
Ze volgde Sidra het water in, maar het water hield haar tegen. Het was alsof ze op een glazen oppervlak stond; ze kon onder haar de vissen zien zwemmen.
'Blijkbaar is het water net zo dol op mij als ik op haar,' glimlachte ze. Ze stapte terug op het land en haalde opgelucht adem toen ze weer vertrouwd was met de aarde.
'Ik heb misschien een idee.' Ze liep naar een boom toe, waarna die een deel van zijn bast afstond. een stoperige, doorzichtig bruine vloeistof. Zo verzamelde ze nog wat van het bomenweefsel en vormde het zo dat ze gevangen zat in een bubbel. Zo voelde het water haar angst niet, bedacht ze zich, want daar had het water opgereageerd.
Ze deed een tweede poging en werd nu wel toegelaten.
'Ga maar voor,' knikte ze Sidra toe.
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   di maa 16, 2010 2:00 am

-Sidra-

Sidra keek om of te zien of Cailen ook volgde en begon toen aan de terugweg naar haar dorp. Ze verzocht het water hen er snel te brengen, hen een beetje meer te helpen dan alleen met de normale stroming. Ze volgde de weg die het water haar toonde en keek af en toe om, om te zien of de rest haar volgde.
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   wo maa 17, 2010 2:14 pm

Het vlotte sneller dan verwacht, maar Miriana was opgelucht dat ze eindelijk het dorp hadden bereikt. Ze volgde Sidra naar de hut waar zij en haar zusje woonde en stapte binnen. Een klein meisje lag bezweet en woelende in een waterpoel. Miriana wist meteen dat ze in een diepe, onrustige slaap verzonken was.
Ze liep naar de poel dat dienst deed als bed toe en streek met haar hand over het voorhoofd van Sidra's zusje. Haar lippen vormden een grimmige trek, terwijl er een flauw licht ontstond in haar handpalm. Hoofdschuddend stond ze op en wendde zich tot Sidra. Het zat allemaal veel lastiger in elkaar. Ze vreesde ervoor dat het heilig water zelfs niet kon helpen.
'Wat heb je gezien in de heilige poel?' vroeg ze daarom rechtstreeks. De poel hield vele geheimen verborgen, maar lieten aan degene die het heilige water pakte, een glimp van de waarheid zien.
Miriana zag dat Sidra twijfelde.
'Ik moet het weten, anders vrees ik ervoor dat zelfs ik EN het heilige water niet kunnen helpen.'

Laatst aangepast door Hope op wo maa 17, 2010 5:41 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   wo maa 17, 2010 5:38 pm

-Sidra-

Zodra Sidra de hut binnenkwam liep ze naar haar zusje toe en pakte ze diens hand vast. De hand voelde klam en warm aan, niet zoals het hoorde. Maar ze leefde nog en dat was het voornaamste, alhoewel haar poel er smerig uitzag. Het water dat zich naar de toestand van de eigenaar vormde was troebel, groenig. Niet helder zoals het altijd was geweest. Het verbaasde Sidra niet, het water was de laatste tijd steeds smeriger geworden sinds haar zusje ziek was. Het was normaal, als de eigenaar niet gezond was, kon het water dat ook niet zijn. Daarvoor stonden haar zusje en het water te dicht bij elkaar, ze waren zo vaak bij elkaar geweest dat hun lot met elkaar verbonden was. Dit was het water waarin haar zusje geboren was en het zou ook het water zijn waarin ze zou sterven. Naast het amulet was het persoonlijke poelwater het meest dierbare voor elke Nimwae.

"Hoe weet jij...?" Sidra schrok van de vraag die de vrouw haar stelde, maar wist dat het toch niets uitmaakte, ze kon het maar beter vertellen.
"Ik weet niet of het wel waar is...Ik zie wel vaker dingen die niet waar blijken te zijn." begon ze voorzichtig. "Ik zag mijn zusje, maar ze was niet alleen. De...de Giyana was bij haar... Ze deed niks, ze keek alleen toe, ze keek hoe mijn zusje langzaam stierf. Natuurlijk, het kan zijn dat ze niets kon doen, toch haar gezicht vertelde wat anders. Er was niet veel af te lezen aan het gezicht van de Giyana, het leek haast... emotieloos. Het waren haar ogen die me alles vertelden. Ogen niet gevuld met gepast verdriet, maar met iets anders, het leek wel of ze blij was. En Sari keek naar haar, niet met de vreugde die ze altijd voelde in de buurt van de Giyana, zoals bijna iedereen dat doet, maar met angst..."

ooc: niet voor niets stond er bij de info dit: Ze leven in hutjes op een (zoals al gezegd) afgezonderd eiland, in deze hutjes staan normale meubels op het feit na dat de bedden vervangen zijn door mini waterpoeletjes.
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   wo maa 17, 2010 5:52 pm

Miriana zuchtte. Ze had niets aan een toekomstbeeld. Ze liep daarom naar een kast, haalde er een kom uit en schepte daarmee een beetje water uit de persoonlijke poel van Sari.
Ze gebaarde Sidra te gaan zitten aan een tafel. Ze nam tegenover haar plaats en zette de kom op het midden van de tafel. Ze pakte het flesje met het heilige water en trok de dop eraf. Daarna goot ze enkele druppels in het water. Er gebeurde niets, maar Miriana glimlachte terwijl ze de kom naar Sidra toeschoof.
'Kijk erin en vertel me tot in de details wat je ziet.' Als het goed was, moest dit voldoende zijn om een terugblik te krijgen hoe Sari ziek was geworden. Haar persoonlijke water, gemend met het heilige water. Zelfs de Giyana was niet op de hoogte van dit soort 'magie', zoals haar moeder altijd zei.
Ze zag dat Sidra wilde protesteren, aangezien het toekomstbeeld dat ze gezien had niet kon los laten, maar Miriana legde zorgvuldig haar hand op die van het watermeisje.
'Eerst het verleden, dan het heden en dan pas de toekomst,' knikte ze haar geruststellend toe.

OOC: Sowwy Mena, was niet aan het opletten en ik beken eerlijk dat ik wat lui was om terug te lezen ^ ^ Heb het in m'n eerdere post aangepast hoor Wink
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   wo maa 17, 2010 10:11 pm

- Cailen -

Het ging over magie. Maar zolang het geen krijgsmagie betrof was Cailen zo goed als nutteloos. Een beetje hulpeloos bleef hij in de deuropening hangen, hopend dat hij toch nog iets voor de vrouwen kon doen om hen te helpen. Toen vingen zijn oren een flard van muziek op. gezang, een zeemanslied dat hij kende. Was dat zijn vader? Het zou typisch iets voor zijn vader zijn om hem op te sporen met zijn fregat. Toch kon het geen kwaad om voorzichtig te zijn.
'Ik hoorde net iets vreemds. Sinds ik geen al te bekwame arts ben, kan ik maar beter gaan kijken of er gevaar dreigt voor je zusje.' Hij sprak rechtstreeks tot Sidra, de arrogante dame negerend. Het feit dat ze zoveel machtiger en hoger geplaatst was dan hij, stak hem nog steeds.
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   wo maa 17, 2010 11:15 pm

-Sidra-

"Waarom ik?" vroeg Sidra aan de vrouw, nieuwsgierig maar toch luisterend. Ze verwachtte er niet veel van, ze zag wel vaker beelden maar dat was altijd op willekeurige momenten, ze had het nooit echt opgeroepen, zoals de vrouw nu voor haar had gedaan.
Sidra keek in het water, zoals verwacht gebeurde er niet veel, maar net toen ze weer wilde opkijken om het te zeggen zag ze beweging in het water. "Er onstaat een draaikolk," zei Sidra, zoals gevraagd. "Het zorgt er voor dat al het vuil zich in het midden verzamelt. Nu is de draaikolk weg, maar de smerigheid beweegt nog. Ik zie een vage schim, een persoon lijkt het. Ze heeft wat vast. Is het wel een zij? Ja, ze draagt een lange rok, rood als koraal. Ze heeft iets vast, ze staat gebogen over een zwarte vlek, ik weet niet wat de vlek is, nog niet. Maar het beeld lijkt scherper te worden. De vrouw gooit wat ze heeft in de zwarte vlek. Ik zie een teken, ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, het ziet er belangrijk uit. Het is in goud geschreven. Ik zie nu bijna het gezicht van de vrouw, het is..."
Op dat moment hoorde Sidra Cailen spreken. "...kijken of er gevaar dreigt voor je zusje."
"Ja doe maar," antwoordde Sidra nog half in trance. Ze had haar blik even afgewend en wilde nu weer terugkijken. Het beeld was echter weg en ze voelde zich te moe om het weer terug op te roepen. Het liefst wilde ze haar ogen sluiten en even alles vergeten. Plots drong echter de volle betekenis van Cailens woorden tot haar door, en meteen was ze klaarwakker.
"Gevaar? Waar? Hoe?" vroeg ze, terwijl ze hem strak aankeek.

OOC sorry hope, was niet zo verwijtend bedoeld...ik wilde je er alleen aan herinneren, iedereen kan namelijk wel eens een foutje maken Razz
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   do maa 18, 2010 1:09 am

- Cailen -

'Ik...'Cailen aarzelde. 'Waarschijnlijk is het niks, maar ik neem toch even polshoogte. Ik dacht stemmen te horen, anders dan die van jouw volk. Misschien zijn het vrienden van mijn vader.' Hij haalde zijn schouders een beetje stuntelig op. 'Ik kan jullie dames niet helpen met vergevorderde telepathie en helderziendheid. Ik ben slechts een derdegraads magiër. Jullie blijven beter hier, zien of jullie de kleine kunnen helpen, dan zorg ik ervoor dat niemand ons stoort.' hij knikte vriendelijk en bemoedigend naar de twee dames en keerde zich om naar de deuropening. Zijn hand rustte nonchalant op de knop van zijn zwaard, maar hij zou het niet uit de schede trekken voor hij buiten het zicht van de twee vrouwen was. Dat Sidrameisje had al genoeg om zich zorgen over te maken en ze moest zich concentreren.
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   do maa 18, 2010 2:22 am

-Sidra-

"Als derderangs magier ben je meer dan ik hoor, ik ben niet eens een magier," zei Sidra zacht. In een opwelling liep ze op Cailen af en zei ze: "Wel voorzichtig doen he?" Ze vermoedde dat wat daarbuiten was niet per defenitie de beste bedoelingen met hun had. Terwijl ze dit zei, legde ze bemoedigend haar hand op zijn schouder. Even schrok ze van een beeld wat ze doorkreeg, gelijk wendde ze beschaamd haar blik af. Haar gevoel vertelde haar dat ze dit beter niet had kunnen zien.
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   do maa 18, 2010 2:29 am

- Cailen -

Cailen trok een van zijn smalle wenkbrauwen op toen Sidra zich gelijk weer omdraaide. Vrouwen. Je kreeg er maar geen hoogte van.
'Meisje, ik doe altíjd voorzichtig. dat ik hier onbedoeld op dit eiland ben beland met een gebrek aan drinkwater en voedsel, is een zuiver geval van pech. Ik en mijn zwaard redden het wel.' Hij grijnsde even breed naar haar, gaf haar een schouderklopje en gebaarde toen naar binnen, huiverig om meer lichaamscontact te maken met dit wel erg schaars geklede wezentje. 'Je zusje heeft je nodig. Ik ben over tien minuten terug, beloofd.' Hij stapte naar de struiken, zich erover verwonderend hoe het meisje zich zozeer betrokken kon voelen bij een volslagen vreemde. En dan was er die blik van haar nadat ze hem had aangeraakt... Vond ze hem, een mens, zo afstotelijk? Zal wel een rassenverschil zijn, dacht hij nuchter. Hij hakte zich met zijn zwaard een doorgang.
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   do maa 18, 2010 2:40 am

-Sidra-

Sidra keek Cailen even na, een beklemmend gevoel maakte zich zteeds meer van haar meester. Hij had gelijk, haar zusje was op het moment belangrijker, toch kon ze het niet laten het meest dichtsbijzijnde water te vragen om op hem te letten en de boodschap voort te dragen naar het andere water.
Ze liep weer terug naar de vrouw en deed een tweede poging om zichzelf te concentreren op het beeld wat ze eerder had gezien. Ze was er echter zo zeker van dat het niet zou lukken dat ze niet zag hoe een tweede beeld zichtbaar werd. Pas toen het te laat was zag ze het en toen ving ze enkel nog een glimp op van twee duister kijkende mannenogen.
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   do maa 18, 2010 2:47 pm

Miriana had enkel naar Cailen geknikt toen hij vertrok en wendde zich terug op hetgeen waarmee ze bezig was. Sidra kwam terug zitten en keek nogmaals in het water, waarna ze weer opkeek en vertelde dat ze enkel twee ogen had gezien.
Miriana zuchtte. 'Als je denkt dat het niet zal lukken, zal het je ook niet lukken.' Ze trok de kom naar zich toe en zag dat het het opgehelderde water en de vlekken weer een geheel vormden.
Haar gezicht vertrok grimmig. Niets van wat Sidra had gezien had haar verder geholpen.
Onwetendheid ontsiert de mens, dacht ze bij zichzelf terwijl ze de dode boomwortel rond haar middel manipuleerde door er een soort van kleine speer van te maken.
'Dan maar op deze manier,' verzuchtte ze, terwijl ze op het zieke meisje toe liep. 'En Sidra, sla geen paniek, ze zal er weinig tot niets van voelen.'

Voordat Sidra überhaupt had kunnen reageren, had Miriana de speer met de vlijmscherpe punt neer laten dalen. Ze dacht een gil te horen, maar negeerde die en concentreerde zich op de boomwortel die ze in de waterpoel had gestoken. Met een gewone stok had ze nooit door het oppervlak kunnen geraken en daarom had ze haar eigen magie gebruikt om gevecht te leveren met de levensenergie die stroomde.
Ze sloot haar ogen en concentreerde zich. Tijdens haar trainingen was het zoveel male gemakkelijker geweest, maar nu was er iemand die haar tegenwerkte. Sari vocht uit reflex om te overleven.

Miriana concentreerde zich nog harder en algauw vulde een tweede gil de hut. Het was niet afkomstig van Sidra, of van Sari. Het was haar eigen stemgeluid die de stilte overtrof.
Nog geen tel later, trok de boomwortel zich terug en wikkelde zich rond Miriana's middel. Zij zakte vermoeid ineen, haar voorhoofd bezweet en zwaar ademend keek ze op naar Sidra.
'Het is simpel, maar het zal tijd vergen voordat ze genezen is,' hijgde ze zwaar. Ze was totaal uitgeput en dat was aan haar te zien.
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   do maa 18, 2010 6:34 pm

Haar ontvoerders grijnsde en voor ze het wist was ze al in een trans geleid. een van hen ze voele het gewoon, ze was nog nuchter om na te denken maar haar lichaam luisterde niet meer naar haar orders. Als een slaaf met haar ogen wijd open gesperd liep ze gewillig mee met de mannen waarvan er vijf begonnen te zingen die taal, ze kende hem totaal niet andere wereld daar zou het door komen. ze bleef lopen al wou ze het liefste er voor zorgen dat het hen zou berouwen.
Profiel bekijken
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 3:56 pm

- Cailen -

Cailen hield zijn pas in toen hij een beweging voor zich in de struiken zag. Hij hurkte neer om zich zo onzichtbaar mogelijk te maken. het feit dat hij een spierwit hemd droeg, maakte dat niet gemakkelijk, evenals het zonlicht dat zijn roodgouden lokken deed tintelen. Hij ademde diep in, zijn hartslag vertragend en zich focussend op de mannen voor hem.

Op een kleine open plek bevonden zich drie mannen, bewapend met een eenhandig zwaard en gekleed in tunieken en lederen broeken. Hun rode en blonde haren vielen vanonder hun helmen uit over hun rug. Piraten, maar niet van de Oostkust. Dat ze uit Novick kwamen stond echter vast. ze droegen een insigne van een Wolf met een slang in zijn bek, terwijl deze de wolf omwikkelde om hem te verstikken. Cailen wilde opstaan om hen te begroeten, maar iets weerhield hem ervan. De drie leken te wachten op iets en hielden hun hand op hun zwaard. Nu tevoorschijn springen zou hem een enkele rit naar de nevelwereld geven.
'Madoc zei dat het zijn schip was, daar aan het strand. Maar kan die kerel zich niet vergist hebben? Er is geen spoor van dat joch te bekennen.' De man die had gesproken trok zijn helm af. Een onbekend gezicht met een donkerblonde baard en harde, ijsblauwe ogen keek naar de dalende zon.
'We hebben nog maar een paar uur voor de zon ondergaat en we teug naar het schip moeten.'
'Geduld, Acar. Jilge zei dat hij voetsporen had aangetroffen in het zand die wegleidden van de Cinaed. Het is niet alsof dat Braedengebroed ergens heen kan zonder zijn schip,' sprak de tweede man rustig.
'Madoc zei anders dat hij goed kon zwemmen.' De drie mannen schaterden alsof ze de tijd van hun leven hadden.
Hij wist wie Madoc was. Zijn vaders broer, zijn oom. Deze mannen wilden hem ongetwijfeld weer in veiligheid brengen. bah, soms was overbezorgde familie zo hinderlijk. Toch voelde hij een steek van opluchting. Hij zou kijken hoe het met Sidra en haar zusje ging, dat priesterdametje ophalen en inschepen en dan kon hij weer naar huis. Cailen nam zijn besluit. zijn witte tanden flitsten in een ontwapenende glimlach toen hij uit de struiken kwam.
'Zochten jullie mij soms?'
De drie zwaarden die daarop in zijn richting wezen kwamen behoorlijk onverwacht.
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 4:04 pm

Alice die nog altijd in een trans verkeerde liep achter de mannen aan. ze hoorde ze smoezen maar ze begreep geen woord van wat deze vreemdelingen zeiden. op dat moment hoorde ze achter haar de mensen van haar wereld in een bekende taal "zijn ze wel te vertrouwen" vroegen ze smoezens en nog meer van dat soort vragen. Alice voelde dat dit het moment kon zijn, hellaas kon ze niets. ondanks dat probeerde ze zich te bewegen hoe ze het zelf woue nprobeerde ze los te komen uit deze binding.
Profiel bekijken
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 5:04 pm

'De anderen zouden op ons wachten aan het eind van dit pad,'Sprak een lange man met woest zwart haar en zeegrijze ogen. Hij was statig gekleed in goudgeborduurd zijde. Hij keek even achterom, om te zien of Sigmund het meisje nog wel in trance hield. Een elfenvrouw, en ze hadden het egluk gehad er een te treffen van koninklijk bloed. Natuurlijk hadden ze dat pas geweten toen die kerels uit háár wereld erbij kwamen om het hen te vertellen. Ze verstonden elkaar niet, zijn mannen en die buitenwereldse rovers, maar de taal van goud sprak iedereen. Hij had genoeg goud, en spoedig zou die hoeveelheid rijkdom de onuitputtelijkheid benaderen. Ze zouden hem goed betaeln voor deze vangst. Daarnaast zou Aidra haar werk leveren in Novick. Arme oude koning Maradhoc, bezweken in zijn slaap. En met de koninklijke familie spoorloos zou de buit al snel toevallen aan het volk van Garad. een van de laatste stappen op weg naar fortuin. Hij grijnsde.

Cailen lag op de grond. Hij veerde woedend weer overeind, het bloed uit zijn ogen verend, en greep opnieuw zijn zwaard. Voor hij kon toeslaan, schampte het wapen van een van zijn tegenstanders zijn arm. Hij wentelde buiten bereik, enkel om een klap van de ander te incasseren. De derde man, de man zonder helm, keek de zaak koel en onbewogen aan terwijl zijn kornuiten lachend met hun zwaarden naar de jongen prikten. Hij hief uiteindelijk zijn hand.
'Genoeg zo.' Hij keek minachtend neer op de roodharige jongen. Hij voldeed precies aan de opgegeven beschrijving. Zijn ogen waren onmiskenbaar die van Madoc. Toch twijfelde hij. Zijn mannen treiterden de knul nu al een kwarter en hij had niets laten blijken van de magie die hij zou moeten bezitten.
'je zegt dat je Cailen Braeden bent. We zijn bereid dat te geloven, omdat je aan de beschrijving voldoet die ons gegeven is. Je snapt echter wel, dat er wel honderd jongens van jouw lengte en lichaamsbouw rondlopen in Novick, rood haar en grijze ogen inbegrepen. Bewijs me dat je bent wie we zoeken, dan kun je ongedeerd met ons meekomen.' de jongen staarde echter. Een blik vol woede en haat. Misschien moest hij nog wat aandringen.
Een vuurbal schoot onverwachts op één van zijn mannen toe. In een oogwenk dook de jongen opzij en schoot hij de struiken in. bewonderenswaardig vechtersbaasje, maar het zou hem niet helpen. Acar fluisterde bezwerende woorden en na nog geen twintig seconden werd de jongen de struiken uit geslagen door venijnig zwiepende takken, terug voor Acars voeten.
De door de vuurbal getroffen man probeerde naar zijn zwaard te grijpen en naar de jongen te kruipen, zijn benen onbruikbaar door de brandwonden. Jilge trapte hem echetr opzij. De jongen was te kostbaar.

Voor acar de jongen kon toespreken, kwam een bont gezelschap uit de struiken, een bruinharig meisje meevoeren, gekleed in het groen. Acar grijnsde even breed als de zwartharige man die het gezelschap leidde.
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 5:14 pm

Alice die door de bezwering haar ogen niet in de juiste richtingen kon draaiden zag de mannen wel degelijk. ze vertrouwde ze niet, wellicht dat dat natuurlijk ook kwam door het warme welkom dat ze had mogen ontvangen. weer wou ze zichbijdraaien. een zwaard grijpen in de aanval gaan. nee het liefe rustige prinsessen type was ze niet. Als ze dat was geweest had ze dan ook nooit geweten wie ze werkelijk was maar dat was terzijde. ze zag de mannen nu wat beter, die hypnose sukkel had haar in de juiste richting gedraait. ze leken elkaar te kennen, maar ach dat kon haar eigenlijk niets schelen. Strak bleef ze voor zich uit staren, wat hate ze het als ze oogde als het hulpeloze meisje wat gered moest worden. alleen de hypnose moest verbroken worden, dan zou ze zelf wel met die mannen afrekenen. ze had tot nu toe haar magie nog niet gebruikt, maar oh wat werd de verleiding toch groot. Weer hoorde ze de mannen praten, ze wou zuchtten al lukte dat natuurlijk niet in deze toestand. laat ze maar kletsen dacht ze, ze zou ze nog wel krijgen, de schoften.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   

RPG 1: 'Poorten van Illusie'
Terug naar boven 
Pagina 4 van 40Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Lopende RPG's :: Poorten van Illusie :: RPG-
Ga naar: