Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
PortalPortal  IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 RPG 1: 'Poorten van Illusie'

Ga naar beneden 
+6
Idol
Becca.
Lisora
Emena
Alina
Hope
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende
AuteurBericht
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 1:30 am

-Sidra-

"Ik ben het gewoon allemaal niet gewend," zei Sidra, "ik heb ook nooit iemand iets horen zeggen over het gevoel wat ik nu heb, bij mijn volk. En dat terwijl ik altijd zo nieuwsgierig was, zoveel dingen van personen wist, dat sommigen me zelf lieten beloven dat ik mijn mond hield...En je moest eens weten hoe moeilijk het dan is bepaalde beelden uit je hoofd te krijgen." Plots moest ze aan een bepaalde gewoonte van haar volk denken. "Weet je, ik heb ook eigenlijk nooit vriendschappen of dingen die verder gaan dan dat gehad met jongens, vrouwen en mannen leven apart in ons dorp. Tot op een bepaald punt, dan worden ze in paren opgedeeld, om een jaar lang met elkaar op te trekken. En na dat jaar worden ze weer uit elkaar gehaald en met anderen gekoppeld. Wat ze doen zou ik echt niet weten, ik heb het nog nooit meegemaakt, maar blijkbaar is het nodig. Enkel als de vrouw ziek wordt, wordt ze niet gelijk weer gekoppeld, dan krijgt ze een paar jaar rust...Volgens de Giyana is die jaarlijkse wissel de enige manier, al zou ik niet weten voor wat."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 1:36 am

- Cailen -
'Worden jullie vrouwen ziek door een wissel van...?' Hij fronste vragend zijn wenkbrauwen. 'Nou ja, het feit dat jullie gescheiden leven verklaart in ieder geval waarom je zo onwetend bent op het gebied van... eh, interpersoonlijke, fysieke relaties tussen man en vrouw,' zei hij diplomatiek. Dat uit elkaar halen en opnieuw koppelen begreep hij niet. Ze kon toch niet menen dat de vrouwen en mannen geen vaste partner hadden bij haar volk? Mijn hemel, wat een goddeloze bende! Hij was echter wel zo tactisch om haar daar niets van te zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 1:45 am

-Sidra-

"Nee niet van de wissel, maar tijdens dat jaar." zei Sidra, "Vrouwen hebben maar ene keer per jaar de kans om ziek te worden, vandaar dat ze elk jaar wisselen...Het schijnt de bedoeling ervan te zijn, iedereen is altijd zo blij als de vrouw begint over te geven en alsmaar dikker wordt... In ieder geval ben ik blij dat ik er niet aan mee hoef te doen, ik hoef niet zo nodig ziek te worden. En vooral, als ik jou dan was tegengekomen en na een jaar had moeten opgeven, ik weet niet of ik dat wel zou kunnen. Sommige anderen zijn er ook op tegen, dat gewissel..." Snel voegde ze eraan toe: "Heb ik horen zeggen dan." Cailen hoefde niet te weten dat haar moeder haar dat verteld had, Sidra had nu eenmaal beloofd het niet aan anderen door te vertellen. "Het is de Giyana's wil, altijd al geweest. En Giyana's wil is nu eenmaal wet, hoe onredelijk ze soms ook kan zijn. Ben ik blij dat ik daarvan verlost ben."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 1:49 am

- Solor -

Hij keek hoe Alice Lisora ging liggen. Wat een merkwaardig meisje was het toch. Nee, geen meisje. Vrouw. Hij moest ophouden met haar als een hulpeloos klein ding te zien. Ze kon vechten, zowel met wapens als met magie. Ze had hem zelfs al twee keer platgekregen, iets dat nog niemand bij de marine was gelukt. En ze was een heel stuk kleiner dan de meeste kerels die hij tegenover zich had gehad. Solor streek bedachtzaam over zijn medaillon. Vreemd, het voelde warm aan, ondanks de kilte van de nacht. Hij wist er eigenlijk maar weinig van, behalve dat hij het medaillonvan zijn moeder kreeg zodra ze opgenomen werd in het gesticht. Het was van zijn vader geweest, had ze gezegd. Maar Solor wist toen al dat zijn vader nooit kinderen had verwekt. Artame was een dochter uit zijn moeders eerdere huwelijk, en hoewel Solor als kleine jongen al met zijn vader optrok, voelde hij gewoon dat hij anders was. Desondanks had hij vand e boekhouder gehouden. het was een schrandere man geweest en hij had veel van hem geleerd. Maar er was ook zoveel dat hij niet had geleerd, en toch wist... Hij vouwde nadenkend zijn armen onder zijn hoofd. Zou Alice er misschien gelijk in hebben dat er meer aan hem was dan je op het eerste gezicht zou zeggen? Hij glimlachte even. Nee, hij was niet bezeten. Maar dit was een mooie nacht om na te denken. Hij keek naar de sterrenhemel en naar de maan, die hem onherroepelijk leek toe te fluisteren.

---

- Cailen -

Ojee. Dikker worden, eens per jaar, overgeven? Hij wist genoeg. Hij was een paar weken met een verloskundige omgegaan en ze had hem tegen zijn wil in alle details verteld. Hij had dus gelijk gehad toen hij uit Sidra's woorden had begrepen dat de mannen en vrouwen ongebonden waren.
'Dat is afschuwelijk,' zei hij dan ook. 'Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zich daar niet aan willen houden.' Hij knuffelde haar even. 'Maar je moet niet denken dat ik jou ook zo makkelijk op zou kunnen geven, kleintje. Daar ben je veel te mooi voor.' Hij grijnsde schalks. 'Ik zou je stiekem blijven opzoeken en iedere man een dreun verkopen die ook maar een vinger op je zou durven leggen.'


Laatst aangepast door Alina op di jan 25, 2011 2:04 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Lisora
Gigant
Lisora


Aantal berichten : 863
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 29
Woonplaats : Luana

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 1:54 am

Al snel viel Alice in slaap. Die nacht droomde ze over een gebeurtenis die had plaats gevonden. Een gebeurtenis waarvan zij nog niet wist dat het er was geweest. Onrustig draaide ze in haar slaap tot ze op een punt verstijfde. "nee nee nee!!!!!!" mompelde ze steeds luider in haar slaap. Nog voor de ochtend viel schoot ze overeind haar ogen wijd open gesperd en beide handen op haar keel gelegd, en met het ontwaken wist ze dat het meer was dan slechts een droom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:00 am

- Solor -
Hij was niet de enige die vol verbijstering naar de slapende prinses keek. Ze had hen haast allemaal uit hun slaap wakekr doen schrikken. Hij overwoog serieus om haar wakker te schudden - naar de hel met wat Laine ervan zou denken - toen ze al overeind schoot. 'Wat was er, Alice? een slechte droom?' een nogal logische vraag, maar "waar ging hij over" leek hem wat ongepast.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:03 am

-Sidra-

"Ach, ik ben er toch door de Giyana uitgezet, dus ik hoef me mooi niet meer te schikken naar haar wil," zei Sidra. "Ik kan doen en laten wat ik wil, en momenteel wil ik..." zei ze, terwijl ze hem een knuffel gaf, "...je knuffelen voor je lieve woorden. Hoewel je wel op moet letten met wat je zegt. We zijn geen mensen he? Mijn volk bestaat uit trotse Nimwae." Dat laatste zei ze met een half hooghartige grijns.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Lisora
Gigant
Lisora


Aantal berichten : 863
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 29
Woonplaats : Luana

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:05 am

Verstijfd Staarde ALice voor zich uit haar hoofd schuddend. Tranen stroomden al snel over haar wangen. Laine kwam overeind en snelde naar zijn zus toe "ALice?" vroeg hij bezorgt. Alice keek de groep rond, iedereen keek naar haar. Dit had ze wel vaker een droom die haar vertelde wat er was gebeurd of gebeurde. maar nooit had ze verwacht dat ze op deze manier zou zien hoe haar moeder werd vermoord.
Ze duwde Laine opzij en kwam overeind, Ze wilde het niet geloven. moeizaam perste ze een glimlach op haar gezicht. "het was maar een droom" was de leugen die ze moeizaam over haar lippen kreeg.

Occ: zal de details maar weglaten (A)
Terug naar boven Ga naar beneden
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:07 am

- Cailen -
'Een volk met zulke wetten en een smerig oud wijf als leidster, verdient weinig meer respect dan mijn volk van zeerovers en gauwdieven, vind je wel?' Hij stuurde het schip even bij met zijn goede arm, voor hij die om Sidra heen sloeg en haar dicht tegen zich aan trok. 'Al heeft zelfs dat systeem van jullie zieke vrouwen wel een erg mooi kindje opgeleverd,' zei hij waarderend, haar aankijkend met een ondeugende blik in zijn grijze ogen.
'Vertel eens, hoe treedt die bekende ziekte van je eigenlijk in werking?'
---

- Solor -
Solor keek naar het behuilde gezicht van Alice. Het was maar een droom? Ja hoor, en hij was de grootvader van Roodkapje. Hij kon zien dat er meer achter zat. Een angst, of misschien iets uit haar verleden. Maar hoe kon hij er nu naar vragen als ze zelfs haar vertrouwde broer niet wilde zeggen wat er werkelijk op deed? Hij voelde zich zo ver van haar verwijderd momenteel. En dat terwijl hij haar had willen troosten.

---

???

Hij liep naar zijn stenen troon, tegenover de ingang van de koepel. De ronde ruimte was betegeld met het zuiverste zwarte marmer en ademde een lugubere luxe uit. De zeven altaren, een voor elke wereld, stonden in een stervorm binnen de cirkel, wachtend tot hij er gebruik van zou maken. Hij zat nog maar net, toen de gesluierde dienaar zijn opwachting maakte. Hij wenkte hem zwijgend om naderbij te komen.
'Wat zijn de vorderingen? Heb je gedaan wat ik je vroeg?'
'Ja heer.' de stem was die van een jonge man. Grijze ogen blikten hem strak aan vanuit de kap die ver over zijn hoofd was getrokken. helaas niet ver genoeg om de paar springerige rode krullen te verhullen die naar buiten staken. De heer op de troon glimlachte. 'Ik zie dat je een plan hebt bedacht. Perfect, jonge Braeden. Het zal je zo geen moeite kosten om de volgende opdracht uit te voeren.'
'Welke opdracht heer?'
'Je oom, Conann Braeden. Hij moet sterven. En zijn zoon... Je weet nog wat je beloofd had te doen?'
De dienaar knikte slaafs.
'Hij zal van u zijn, heer.'
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Lisora
Gigant
Lisora


Aantal berichten : 863
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 29
Woonplaats : Luana

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:22 am

Laine begreep het niet, Sinds wanneer hielden ze geheimen voor elkaar. hij zag meteen dat ze loog er was iets goed mis "Alice, wat is er gebeurd?" vroeg hij zo kalm mogelijk. ALice keek op en schudde haar hoofd. Ze wilde het niet zeggen, dat zou hem teveel pijn doen. al die blikken. ze deed een stap achteruit van de groep. ze sloeg haar armen om zich heen, ineens heel zwak voor de wereld. ze kneep haar ogen dicht waardoor een paar tranen zich meteen naar buiten wisten te persen. heel zacht fluisterde ze dan de bekentenis. "mam is vermoord.." Laine zijn ogen vergrote, hij slikte en verstijfde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:34 am

-Sidra-

"Met mijn volk is niets mis," zei Sidra licht beledigd. "Zij kunnen er niets aan doen dat de Giyana de macht heeft en ze ernaar moeten luisteren, iedereen die niet doet wat ze wil wordt gestraft. Al doet ze het nooit publiekelijk, nee ze doet zich voor als een godin naar iedereen. Pas als je haar tegenzit merk je wat voor duivel ze is...En dan is er niets meer aan te doen. Het wordt eens tijd dat er een nieuwe Giyana komt, dat rotmens is al veel te lang de baas." Haar ogen werden donkerder bij elk woord wat ze over de Giyana zei, donker als de kleur van een zee waar een storm woedt, net als dat haar stem anders klonk. "Oh en over dat systeem," haar ogen en stem werden plots weer normaal, "zoals ik al zei worden die vrouwen steeds dikker. Op een gegeven moment zelfs zo erg dat ze niet meer hun hut uit kunnen komen, en dan gaan andere vrouwen haar helpen tot de witte dolfijn langskomt. Die komt altijd, op het moment dat de vrouw het uit ligt te schreeuwen van de pijn zodat heel het dorp het kan horen, komt ze en geneest ze de vrouw en laat ze een cadeautje in de vorm van een kind achter. Soms jammer genoeg net te laat voor de vrouw, maar niet vaak."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:36 am

- Sol -

Het was zoals hij vreesde. Via Solors oren kon hij alles vernemen van wat er gezegd was. De moorden waren begonnen. De poorten waren instabiel en de werelden dreigden te versmelten. En hij was misschien de enige die wist wie hierachter zat.
Vol medelijden keek hij door Solors ogen naar de Elfen. Ze wisten niets van het gevaar wat hen bedreigde, dacht hij droef. Hun moeder was nog maar de eerste in een reeks van velen. Maar daarom had hij Alice ook gevolgd, nietwaar? Eerst Madoc en Jörg, toen Alice. Okay, hij gaf toe dat hij met Jörg op een dwaalspoor had gezeten. Hij had verwacht dat de kroonprins de gewenste prooi zou zijn, maar achteraf bleek hij juist samen te werken met de krachten der duisternis. Zijn vijand wilde een prins van de Braedenfamilie, koningen van het waterrijk, maar hij wilde er een met een zuiver hart. Verdomme. Maar hij was nu bij de Lisora's, een ander doelwit. Het minste wat hij kon doen was Solor in hun buurt houden ter bescherming, tot hij sterk genoeg zou zijn om zich te openbaren. Momenteel kon hij dat niet. Hij was te zwak, zo zwak...
---

- Solor -
Hij had hoofdpijn. Vanaf het moment dat hij Alice'
woorden had opgevangen had hij zich vreemd dof in zijn hoofd gevoeld, zoals hij dta wel vaker had vlak voor hij bewusteloos raakte. Het zouden al die jaren van drank en late uurtjes wel zijn die hem nu opbraken.
---

- Cailen -
Hij schrok even van haar emotionele uitspatting en hij liet haar vlug los. toen begon ze echter weer normaal te spreken en de grijns keerde terug op zijn gezicht toen hij haar verklaring voor zwangerschap aanhoorde.
Een witte dolfijn? Hoe creatief. Hij vermoedde dat zelfs áls hij haar zou vertellen waar de baby's echt vandaan kwamen, ze hem niet zou geloven. Maar dat was ook nog lang niet zijn probleem. Er hoefde nooit een kind van te komen, eigenlijk. De wetenschap en geneeskunde waren in Novick op een zodanig niveau dat vrouwen hun zwangerschappen zelf konden regelen. Dat moest ook wel, in een land waar meer bordelen dan tempels stonden. Hij moest weer denken aan zijn neef Edgar. Wat een idioot was dat. Edgar had zichzelf gezworen dat hij voor zijn vijventwintigste alle dames van lichte zeden in alle bordelen van Novick een keer in zijn armen zou hebben genomen. Momenteel was de arme Ed vierentwintig jaar oud en nu de tijd begon te dringen, deed de kerel niets anders dan zijn dagen vullen met licht gezelschap van de dames. Hij glimlachte besmuikt. Als hij dat verhaal ooit aan Sidra zou durven vertellen... Aan de andere kant was het misschien beter van niet. Iemand met een tere ziel als die van haar kon om zo'n verhaal vast niet lachen.


Laatst aangepast door Alina op di jan 25, 2011 2:47 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Lisora
Gigant
Lisora


Aantal berichten : 863
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 29
Woonplaats : Luana

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:42 am

Laine slikte even en doorbrak de stilte "Hoe?" vroeg hij. ALice keek op naar Laine. in een flits schoot het haar weer voorbij. Hoe hun thuis werd binnen gevallen. Hoe er gevochten werd. Ze zag haar moeder gegrepen worden door Moira die haar stevig vast hield en zocht naar iets. Ze zag hoe haar moeder meegetrokken werd naar de spiegel kamer "Waar is ze!?" siste Moira vals. "Laat ze gaan Moira." hoorde ze haar moeder smeken. de dolk die deze feeks tegen de hals van haar moeder had gehouden was niet langer meer om ALice en laine hun moeder in bedwang te houden. Haar keel werd doorgesneden, ze zag haar moeder op de grond vallen en het licht uit haar ogen verdwijnen. ze hoorde een zwaard op de grond vallen, haar vaders zwaard.
Alice kneep haar handen tot vuisten en slikte haar tranen in. toen pas drong het door. "moira is terug.." was de enige toelichting die ze gaf. Moira die haar eerder ook had willen doden, ze leefde ze wist het zeker. maar hoe?

Laine kwam overeind en omhelsde zijn zus. zijn ogen waren gevuld met verdriet maar hij hield zich groot in elk geval voor nu.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:54 am

-Sidra-

Een witte dolfijn...Hoe kinderlijk klonk het eigenlijk nu ze het tegen iemand anders zei, iemand van buiten haar dorp. Het klonk zo onwerkelijk, zo...verhullend. Alsof het een verhaal was om te voorkomen dat iemand ooit zou weten wat er werkelijk achter zat, voor het de juiste tijd zou zijn. Het zou niet het eerste geheim zijn dat met een simpel verhaal verklaard zou worden. Plots moest ze denken aan het jaar dat Sari geboren was, het jaar dat haar moeder ziek was en het jaar dat ze gezien had wat ze niet mocht zien. Nee, het had niks met elkaar te maken, toch?
Ze merkte hoe Cailen niets zei, niet eens reageerde. "Waar denk je aan?" vroeg Sidra.

OOC: Ik weet niet zeker of ik ergens al gezegd heb dat Sari en Sidra tweeling waren, was oorspronkelijke plan, maareh ivm met latere bedenkingen heb ik besloten dat Sari 5 jaar jonger is ongeveer Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 2:56 am

- Solor -
Hij liet de elfen alleen met hun verdriet. Hij wilde het moment van troost tussen broer en zus niet verstoren. Natuurlijk kon hij Alice later zijn oprechte deelneming betuigen, maar wat had ze daaraan? Hun moeder was dood, vermoord. Het leed geen twijfel dat iedereen het erover eens was dat de nachtmerrie van Alice geen droom was geweest, maar een visioen. Hij wachtte tot Alice alleen zou zijn. Hij kon haar iets geven dat haar misschien zou troosten. Zijn hand streek over het medaillon. Het troostte hem ook altijd. Ook hij wist hoe het was om je ouders te verliezen, zelfs al waren het je pleegouders.

- Cailen -
'Niets, ik dacht aan de verklaring die mijn volk ervoor geeft. Maar die is niet half zo leuk als de jouwe. Nee, de witte dolfijn klinkt veel mooier.' Hij richtte zijn aandacht weer even op de zee voor hem en neuriede onschuldig een deuntje, om te voorkomen dat hij zou gaan grinniken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 3:05 am

-Sidra-

"Het is een smoesje he?" vroeg Sidra. "Ik kan het gevoel maar niet van me afkrijgen dat het een verhaal voor kleine kinderen is nu ik het heb gezegd. Het klinkt gewoon zo gemaakt, ik bedoel hoe kan een dolfijn vanuit de rivier naar een hut middenin het dorp komen? Ik heb nog nooit die dolfijn gezien, nog dat ik ooit een dolfijn op het land heb gezien...Ik kan er alleen niet opkomen wat het dan wel is, wat erachter zit...Maar vertel eens, wat voor verhaal heeft jouw volk dan?"
Sidra's brein werkte op volle toeren, nu ze dat had ingezien moest en zou ze erachter komen wat het wel was. Het moest wel wat te maken hebben met haar herinnering...Alleen had ze het zo vaak weggestopt dat ze niet eens meer wist wat ze precies gezien had.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 3:16 am

- Cailen -
'Aha.'Het was ontkennend noch bevestigend. Hij grijnsde even naar haar en deed toen of hij diep nadacht. 'Nou weet je, er is bij ons ook een kindvriendelijke versie. Wil je die misschien liever horen? Het gaat over bloemen, bijen en ooievaars.'
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 3:22 am

-Sidra-

"Misschien dat dat verhaal, gecombineerd met het van mijn volk me dichter bij de waarheid kan brengen...Als ik nou alleen maar kan herinneren wat ik niet mocht herinneren van mijn moeder...Het heeft er alles mee te maken, ik weet het zeker, nou ja zou het zeker weten als ik wist wat er toen gebeurd was..." zei Sidra nadenkend,"Bij de heilige Sawane! Ik kan er zo niet tegen als ik niet weet wat ik zou moeten weten...Maar goed vertel je verhaaltje maar."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 3:26 am

- Cailen -
'Als je echt de waarheid wilt weten, kan ik het je beter niet vertellen,'zei hij plagerig. 'Je zou er alleen maar van in de war raken hoor.' Hij kietelde haar grinnikend in haar zij en ging toen fluitend weer aan het stuurwiel staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 3:47 am

-Sidra-

"Je bent gemeen," zei Sidra, maar, dacht ze erachteraan, hij kon ook heel lief zijn. Haar gedachten brachten haar terug naar een van haar kussen. "Oh.." zei ze plots, "Nu weet ik het weer...Ik ben dus niet de enige die problemen heeft met dat constante gewissel, mijn moeder had er ook moeite mee." Ze dacht verder en had niet door dat ze hardop bleef praten. "Ik was op weg naar haar, had mijn knie gestoten ofzo en zocht troost. Maar toen ik bij haar hut aankwam, er kwamen allemaal rare geluiden uit. Dus vergat ik mijn knie en ging kijken of het wel goed ging met mijn moeder. En toen zag ik ze...Ze waren zo raar bezig en tegelijk zo liefdevol...En plots zag mijn moeder mij en liep ze naar me toe, ze zei dat ik niemand mocht vertellen wat ik had gezien, dat ik niemand mocht vertellen dat die man bij haar was geweest want ze had eigenlijk bij een andere moeten zijn. Ze zei me dat dit een spelletje voor volwassen was geweest en ze me later nog zou vertellen, later als ik groot was, wat de spelregels waren. Ze zei dat ze een andere keer wel naar de man zou gaan, bij wie ze moest zijn. Ik hield netjes mijn mond. Een paar weken later werd mijn moeder ziek, en ze riep me bij me, ze zei tegen me dat ze nog niet naar de andere man was geweest, maar als iemand het vroeg, ik moest zeggen dat het wel zo was. En nog wat later werd Sari geboren. Dat kan geen toeval zijn...Er moet een verband zijn...Dat spel...Dat spel is de oorzaak, niet de witte dolfijn. Ik weet het!" Opeens werd ze zich bewust van haar eigen stem. Ze sloeg haar handen voor haar mond, bloosde verschrikkelijk en zei: "Ik dacht dat ik aan het denken was..."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 3:53 am

- Cailen -
Hij kon zijn lachen haast niet meer inhouden. 'Je dacht dat je aan het denken was?' Hij grinnikte gemeen. 'Ik wist wel dat je stiekem de waarheid wel kende. Nu je weet dat dat spel voor kindertjes zorgt, hoef je me niet meer lastig te vallen met vragen, toch? Het enige dat je nog hoeft te weten...' hij boog zich even naar haar toe. 'Is dat sommigen het ook voor hun plezier doen, omdat ze het een leuk spel vinden.' Laat haar maar denken dat het een spel is, dacht hij. Het kwam tenslotte op hetzelfde neer. Je deed het voor je plezier en je kon er iets mee winnen. Over de mensen die ertoe gedwongen werden, wilde hij het niet hebben. Het arme kind zou er maar nachtmerries van krijgen als ze wist dat die rover van gisteren... Hij huiverde inwendig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 4:13 am

-Sidra-

"Ik was vijf toen...Ik het soms raar dat een vijfjarige haar moeder liever niet ziet op zo'n manier?" zei Sidra. "Ik vraag me eigenlijk af wanneer mijn moeder me de waarheid verteld zou hebben, het zou niet lang meer duren voor ik...nou ja...Ik moet er niet aan denken, ik met een wildvreemde zo'n spel gaan spelen...nee...Niet omdat het moet in ieder geval...Gelukkig hoef ik er ook niet aan te denken."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant
Alina


Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 34
Woonplaats : Halsteren, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 4:28 pm

- Cailen -
Hij kon het niet laten haar wat meer te treiteren toen hij zag hoe ongemakkelijk ze zich voelde bij de gedachte aan "het spel".
'Oh, maar ik ben toch geen wildvreemde?' vroeg hij poeslief. 'Tenslotte weet je dat ik Cailen Braeden heet.' zijn duivelse grijns was erg in tegenspraak met de onschuldige toon waarop hij dat zei.


Laatst aangepast door Alina op wo jan 26, 2011 8:11 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Lisora
Gigant
Lisora


Aantal berichten : 863
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 29
Woonplaats : Luana

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 5:18 pm

Alice huilde maar kneep toen haar ogen dicht ze haalde diep adem en slikte haar tranen weg vooral toen ze zag dat Laine zich ook groot hied. Maar meer om het feit dat ze niet wou dat anderen haar zo zagen. ze veegde vluchtig haar tranen weg en zonder en nog op terug te vallen keek ze op "we kunnen beter vertrekken zoals beloofd.."
Terug naar boven Ga naar beneden
Emena
Gigant
Emena


Aantal berichten : 862
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Best, Nederland

RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitimedi jan 25, 2011 8:54 pm

-Sidra-

"Hmm tja, maar dat is dan ook bijna alles wat ik van je weet," grapte Sidra terug. "Nee, ik vraag me af of je meer tegen de wildvreemde of vreemde kant aanzit..." Ze kon het niet laten haar tong naar hem uit te steken nadat ze dat had gezegd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://mythica.actieforum.com/
Gesponsorde inhoud





RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Empty
BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   RPG 1: 'Poorten van Illusie' - Pagina 23 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
RPG 1: 'Poorten van Illusie'
Terug naar boven 
Pagina 23 van 40Ga naar pagina : Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Lopende RPG's :: Poorten van Illusie :: RPG-
Ga naar: