PortalPortal  IndexIndex  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

RPG 1: 'Poorten van Illusie'

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende
AuteurBericht
Lisora
Gigant

Aantal berichten : 863
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   do maa 04, 2010 5:07 pm

Alice gaf een korte gil toen de takken zich om haar sloten. ze spartelde tegen en was niet van plan zich over te geven. ze kneep haar ogen dicht toen de takken zich strakker om haar vleugels klemde wat een gevoelig punt was. ze balde haar vuisten maar kon geen kant om ze keek de vrouw aan en slikte, dit was niet goed. "Wie zei dat ik aan het spioneren was" begon ze, snel slikte ze haar woorden in, ze begon onbeschoft maar deze vreemdelinge had haar dan ook zonder reden gegrepen. ze slikte en een angst vlaag schoot door haar heen. "laat me gaan!" zei ze koppig terwijl ze opnieuw begeging probeerde te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Hope
Admin

Aantal berichten : 286
Registratiedatum : 21-02-10
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   vr maa 05, 2010 1:50 pm

Miriana tuitte haar lippen, toen ze haar blik op de vleugels van het meisje liet rusten.
'Jij bent niet van hier, is het niet,' concludeerde ze. De woorden waren eerder tegen zichzelf gericht dan dat ze daadwerkelijk tegen het elvenkind sprak. Ze zette het meisje op de grond en liet de takken hun greep verzwakken.
Dat was raar, elven behoorden toch tot de tweede wereld? Wat deed ze dan hier, in de vijfde wereld?
'Hoe ben je hier terecht gekomen?' vroeg ze dan ook scherp.
Profiel bekijken http://mysticarpg.actieforum.com
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   vr maa 05, 2010 7:47 pm

Alice keek Miriana aan, ze wantrouwde het. "wie zegt dat ik U kan vertrouwen." was haar antwoord. Ze was niet dom, en ze zou zeker niet zomaar iets loslaten. en wie zei dat ze niet hoorde bij haar ontvoerders. ze had immers geen vleugels net als de mannen, wie zei dat ze niet gewoon van plan was te gebruiken omdat ze anders was. in de andere wereld had ze dat soort zaken al vaak genoeg zo gezien en ze was niet van plan daar deel van uit te gaan maken. ze trok aan te takken die haar nog altijd vast hadden alleen zwakker dan daarvoor.
Profiel bekijken
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   za maa 06, 2010 12:04 am

'Je hoeft me niet te vertrouwen, hoor,' antwoordde Miriana. Ze haalde achteloos haar schouders op en liep door. De takken bleven echter rond het meisje gewikkeld. 'Ik zie je vanzelf wel weer als ik terug kom. En wie weet hoe lang dat gaat duren.'
De raaf cirkelde een keer rond de boom, waarna hij plaats nam op Miriana's schouder. Hij kraste een keer naar het elvenmeisje, waarna hij zich omdraaide en zijn snavel langs Miriana's wang liet glijden om duidelijk te maken dat hij het niet eens was met het feit dat ze het gevleugelde meisje achterliet.
'Avor, ze vraagt er zelf om,' protesteerde Miriana. Ze gaf een waarschuwende tik tegen zijn snavel en liep door. 'Je moet me de les niet spellen.'
De raaf opende zijn vleugels en vloog terug naar de boom. Met opgezette veren ging hij op één van de takken zitten die het kind nog altijd in hun greep hield.
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   za maa 06, 2010 12:20 am

Alice keek Miriana na, ze slikte maar bleef koppig tegen spartelen. ze zuchte diep en liet zich in de takken hangen. "ik verzin wel een manier.." opperde ze tegen zichzelf en ze keek om zich heen. haar blik viel op de raaf en even glimlachte ze naar het dier. ze zuchte daarna diep en keek wederom om zich heen. "stomme ontvoerders.." mompelde ze.
Profiel bekijken
Becca.
Beginner

Aantal berichten : 51

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   za maa 06, 2010 8:03 pm

Ze wist gewoon niet wat het was, maar de sfeer in het woud was anders. Anders dan normaal. Het voelde alsof er een dichte mist van magie neergedaald was. Maluuni kneep haar boog in haar handen vast, hij gaf nog steeds de mysterieuze gloed af. Toen ze uit de struiken stapte was er niemand. Niemand. De waarheid fustreerde haar. Ze wist zeker dat er wel iemand geweest was... Er was iets vreemds, er heerste iets, iets duisters. Ze hoopte dat er snel iemand zou komen om haar te helpen...
Profiel bekijken
Alina
Gigant

Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 28

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   zo maa 07, 2010 1:13 pm

- Cailen -

Ietwat gepikeerd keek Cailen het meisje aan.
'Mij best, ik houd je niet tegen.'Hij schiep wat water op en plensde dat grijnzend in haar gezicht. 'Hup hup, ga naar je volk.'
Hij raapte zijn zwaard op en begon stroom opwaarts langs de oever te lopen.
'Omdat jouw volk kennelijk niet zo gastvrij en barmhartig is ingesteld, zoek ik mijn eigen middagmaaltijd maar even.'
Profiel bekijken http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Emena
Gigant

Aantal berichten : 862
Leeftijd : 25

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 1:14 am

-Sidra-

"Er is nu eenmaal weinig tijd om gastvrij te zijn als er iemand op sterven ligt," zei Sidra zacht. "Waarom zou ik trouwens na mijn volk moeten gaan als mijn weg de andere kant op is. Succes met zoeken trouwens."
Terwijl ze de jongeman weg zag lopen deed ze een tweede poging om weg te zwemmen en de weg te vervolgen die ze was gegaan. In de hoop dat ze nu wel aan zou komen waar ze moest zijn.
Profiel bekijken http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 1:19 am

-Cailen-

'Sterven?' Cailen keerde zich om en holde mee met het wegzwemmende meisje. 'Ik heb een jaar geneeskunde gestudeerd, voor ik me aan magie wijdde. Als het een bekende ziekte is en jullie wat geneeskrachtige kruiden hebben...'
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 1:36 am

-Sidra-

"Alsof een jaar studie genoeg is om te weten waar ze aan lijdt...Zelfs onze Giyana weet het niet, zegt ze, en kan haar niet genezen ookal heeft ze jaren ervaring. Er is maar één ding wat haar kan helpen en dat is niet eens een kruid." zei Sidra.
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 1:49 am

- Cailen -

Hij schrok een beetje van haar bitse toon, maar liet zich er niet door uit het veld slaan. Ze trok zich het lot van de zieke overduidelijk aan.
'Als je al weet wat de patiënt kan genezen, waarom heeft je Giyana' - Hij ging er voor het gemak maar van uit dat die titel een arts aanduidde - 'Haar dan nog niet geholpen? Weet hij of zij er niet van, van dat medicijn?' Hij dook nog net op tijd weg voor een laaghangende tak, die hem zeker in de rivier had doen belanden als hij er tegenop was gelopen. Dit wezentje was zo interessant dat hij het nauwelijks los kon laten met zijn ogen. Ze zag er zo menselijk uit... maar tegelijk bewoog ze zich te soepel, haast slangachtig, zoals ze zich door het water kronkelde. Fascinerend. Hij zou een studie moeten maken van deze soort zodra zijn vader weer een veilige haven had gevonden en de marine het op zou hebben gegeven uit geldgebrek. Dit herinnerde hem aan een ander probleem. Hij had de Cinaed open en bloot voor anker laten gaan, duidelijk afgestoken tegen de lichte kust, haar rood met witte zeilen een duidelijk baken voor al wie ernaar zocht. Maar dat was een zorg voor later. Misschien waren de andere mensen in het volk van het watermeisje wat hulpvaardiger en zouden ze hem wellicht helpen om veilig weer bij zijn geliefde boot en op zee te komen.
'Enneh... hoe mag ik je eigenlijk noemen? Constant "meisje" en "jij" zeggen is zo onhoffelijk.'
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 1:56 am

-Sidra-

"De Giyana weigert haar te genezen omdat ze zegt dat het te laat is, niet omdat ze het middel niet tot haar beschikking heeft. Sterker nog, ze is de enige die het middel mag gebruiken." antwoordde Sidra. Ze merkte dat ze nu wel haar weg kon vervolgen, nu de jongeman met haar meeliep. Ze vroeg zich af wat er met het water aan de hand was, waarom het zo graag wilde dat ze bij de de jongeman bleef. Ze had het idee dat het niet alleen maar was omdat hij een vreemdeling was. Er moest een andere reden voor zijn, maar welke?
"Mijn naam is Sidra," zei ze nog ter beantwoording van zijn laatste vraag.
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 2:02 am

- Cailen -

'Maar als zij zegt dat het al te laat is, waarom...' Toen begon er iets bij hem te dagen.
'Aha...dus je bent nu op weg om iets heel kostbaars te halen? het is verboden om dat medicijn te gebruiken nietwaar? Of haal je het alleen om je Giyana ermee over te halen?'
Hij gleed uit over een kale plek op de oever, glibberig van de rivierklei. Net op tijd kon hij zich echter vastgrijpen aan een overhangende tak en hees hij zich weer overeind. Het meisje was gewoon doorgezommen, dus hij moest weer rennen; zeker omdat het onregelmatige, jungleachtige terrein van de oever hem vertraagde.
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 2:13 am

-Sidra-

"Het is kostbaar ja...Maar ik moet het wel halen. Ze mag niet doodgaan, niet nu. Ik moet voor haar zorgen en dat zal ik doen ook, ookal betekent dat dat ik..." Sidra draaide haar gezicht weg, ze wilde niet dat de jongeman zag dat ze huilde. Ze was gewoon zo bang om haar zusje te verliezen. Toch, huilen was een teken van zwakte en ergens had ze het idee dat de jongeman haar aanzag voor een zwakkeling, ze wilde dat beeld niet gaan versterken.

"Kun je het bijhouden trouwens? Het is nou eenmaal niet makkelijk om hier over land te reizen, wij doen het dan ook zo min mogelijk. Maar tja, voor zij die niets anders kunnen..."
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 2:20 am

- Cailen -

'Ik kan zwemmen!'verdedigde Cailen zich. Jemig, wat had ze tegen zijn soort? Hij probeerde enkel te helpen. Of had ze iets tegen mannen?
'De zieke...Ze eh...is het je..eh..vriendin?'

off topic: sorry Emena, kon het niet laten Very Happy
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 2:27 am

-Sidra-

"Kom maar zwemmen dan," zei Sidra, met een beetje uitdagend erachteraan: "Al betwijfel ik of je het net zo goed kan als ik."
Om haar woorden kracht bij te zetten zwom ze nog iets sneller, draaide ze zich in het water om en sprong ze in zijn richting, de sprong een beetje als een dolfijn maar dan op haar eigen manier. Toen ze weer bij hem was vroeg ze: "Wat bedoel je met vriendin? Ze is gewoon mijn zusje hoor."
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 4:04 pm

Avor protesteerde om bij het elfenmeisje weg te gaan. Miriana zuchtte dan ook gepikeerd waarna ze zich omdraaide en terug liep.
'Goed, jij je zin dan,' bitste ze tegen de raaf. Ze knipte in haar vingers, waarop de takken direct reageerden door terug naar hun vertrouwde plaats te gaan. 'Zo meneer?'
Ze wierp de vogel een giftige blik waarna hij naar haar toevloog en zijn bevederde kop langs haar wang liet glijden.
'Doe nu maar slijmen ja,' zei ze fel tegen de vogel, waarna ze zich tot het meisje richtte. 'Wees dit ding maar dankbaar, ik had je nog een poos laten hangen.'
Ze draaide zich om en liep weg, zonder enig antwoord of bedankje of eender wat af te wachten van het elvenkind.

Laatst aangepast door Hope op ma maa 08, 2010 10:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 08, 2010 8:37 pm

Verbaast keek Alice op, maar tijd om er over te piekeren had ze niet. ze knikte naar de raaf om hem te bedanken en steeg dit maal hoog op in de lucht. Miriana keek ze kort na en van deze hoogte bekeek ze het terrein goed. ze overzag alle plekken het was een raar gebied zo vond zij zelf. maar wat kon je ook verwachten in een nieuwe wereld? ze zuchte en spitste haar oren. ze hoorde wat ver van beneden. ze keek om zich heen en kneep haar ogen tot spleetjes toen ze takken en bomen zag bewegen.
Profiel bekijken
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   di maa 09, 2010 12:33 am

- Cailen -

'Ah, oh, eh...natuurlijk, je zus.' mompelde Cailen. Hij aarzelde even, voor hij zich in de rivier liet zakken. Zijn zwaard trok hem haast onmiddellijk naar de onwaarschijnlijk diepe bodem van de rivier, tot een onverwachtse stroming hem omhoog duwde.
Met soepele slagen zwom hij naar het meisje toe. Sidra hm..? Aparte naam, maar wel mooi. Hij grinnikte inwendig om zijn eigen stommigheid. Nog geen week alleen en hij liet zich al bijna verleiden door een sirene, hoe onschuldig deze er ook uit mocht zien. Nee, hij moest zijn hoofd erbij houden. Vooral niet vragen of ze al wat te doen had na het stelen van dat medicijn. Het was zijn vaders schuld, absoluut. En die van de Hofmeester op zijn universiteit. Nergens vrouwen te vinden en zeker geen mooie. Bah.
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   di maa 09, 2010 1:22 am

-Sidra-

"Natuurlijk is het mijn zusje," zei Sidra. Plotseling voelde ze de drang om zich uit te sloven en extra aangemoedigd door het water probeerde ze zich zo sierlijk en gracieus mogelijk door het water te bewegen. Het enige probleem was dat ze daar nooit zo'n ster in was geweest, niet aan de oppervlakte tenminste, niet ten opzichte van de anderen, dus had ze het gevoel dat ze er nogal knullig uitzag.
Het enige waar ze ooit goed in was geweest was de sprong en met die gedachte in haar achterhoofd liet ze zich even gaan. Ze maakte dezelfde soort dolfijnensprong als eerst, maar ook andere, voorwaarts, achterwaarts, met een draai, ze teste alles om na te gaan of ze het nog wist. Het was pas toen het water haar met een harde klap liet neerkomen dat ze zich weer besefte niet alleen te zijn. Ze zwom snel een stukje terug, tot ze weer ter hoogte van de jongeman was.
"Sorry," zei ze en om geen blunder te maken, mocht hij niet weten waarom ze het zei, voegde ze eraan toe. "Ik ben helemaal vergeten te vragen hoe jij heet. Bij deze: wat is jouw naam?"
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   di maa 09, 2010 1:54 am

- Cailen -

Cailen knipperde even met zijn ogen, gedesoriënteerd door Sidra's waterballet van zojuist. Oké, die eerste sprong was misschien nodig geweest om hem er aan te herinneren dat dat kind geen mens was, maar daarna werd het toch wel een beetje freaky. Mooi, maar freaky. Hij vroeg zich af wat hij hier eigenlijk deed. Waarom volgde hij dit wildvreemde wezen? Natuurlijk, hij wilde haar zieke zuster helpen. Maar wie zei hem eigenlijk dat het geen val was? hij had eerder kennis gemaakt met mensetende inboorlingen en het was dankzij zijn vader geweest dat niet hij, maar de kanibalen zelf aan een spies geregen waren. Het drong tot hem door dat ze hem iets vroeg en na een onbeholpen "eeehhhh..." Kwam er een vaag gemompel uit zijn keelgat dat klonk als zijn naam.Min of meer.
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   di maa 09, 2010 2:02 am

-Sidra-

"Wat zei je?" vroeg Sidra, ervan overtuigd dat hij zo onduidelijk was, omdat hij niet wilde zeggen dat ze zichzelf voor schut had gezet. Ze wist zeker dat ze ergens een fout had gemaakt en schaamde zich er kapot voor. Waarom had het water er dan ook zo op aangedrongen dat ze het deed? Was het er soms op uit om haar te kwetsen?
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   di maa 09, 2010 2:07 am

- Cailen -

'Ehm, mijn naam.' Hij gaf zich haast een klap voor zijn kop toen hij zich realiseerde hoe oenig hij klonk. 'Cailen Braeden, kleinzoon van Maradhoc Braeden, koning der Piraten.' Hij proberde zich een iets waardigere houding te geven, al watertrappelend.

ooc: het water, jaja...xD
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   di maa 09, 2010 2:22 am

-Sidra-

"Koning?" vaag herinnerde ze zich dat het een bepaalde titel was die ze gebruikten buiten het eiland, maar waar het voor stond wist ze niet precies. Piraten was net zoiets, ze had er men wel ooit over horen spreken, maar niemand had ooit precies uitgelegd wat het waren, daar iedereen vond dat het volk niets met de buitenwereld te maken had en de buitenwereld niets met het volk. Toch kon Sidra het niet laten ernaar te vragen. "Wat zijn piraten eigenlijk?"

ooc ja t was het water...oh en met buitenwereld wordt hier de wereld buiten het eiland bedoeld Razz het blijft een afgezonderd gebied he? Razz
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   di maa 09, 2010 2:34 am

Miriana had al enige tijd gelopen toen haar aardmagie een waarschuwing doorgaf van aanwezigen. Ze keek Avor met een behoedzame blik aan. Haar laatste ontmoeting was niet al te vlekkeloos verlopen. Ze besefte dat ze, als ze mensen zo bleef behandelen door ze te knevelen, ze niet veel verder geraakte. Ze moest zich maar inhouden, niet haar sterkste kant, maar vooruit. Ze moest wel, wilde ze haar moeder vinden.
Als een dief in de nacht verschool ze zich in het dichte struikgewas en schoof een aantal takken opzij om beter zicht te krijgen op het tweetal dat verderop bij de rivier stonden.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   

RPG 1: 'Poorten van Illusie'
Terug naar boven 
Pagina 2 van 40Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Lopende RPG's :: Poorten van Illusie :: RPG-
Ga naar: