PortalPortal  IndexIndex  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

RPG 1: 'Poorten van Illusie'

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende
AuteurBericht
Alina
Gigant

Aantal berichten : 987
Registratiedatum : 23-02-10
Leeftijd : 28

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 5:33 pm

Cailen depte voorzichtig de schram boven zijn oog. Hij begreep het niet. Dit waren toch piraten? mannen van zijn volk? Ze hadden het over zijn oom gehad...

'We vonden haar in het bos, recht vanuit de andere wereld.' Sprak een zwartharige man zacht. Hij was in dure kleding gehuld en Cailen had het idee dat hij de stem eerder had gehoord. Tien jaar terug? Meer? Hij herinnerde zich het water. De jongen dacht dat hij vals had gespeeld. Na een ruzie over iets simpels als een paar knikkers, werd Cailen met zijn hoofd voorover in een vijver geduwd. Sterke handen hielden hem onder water, tot zijn vader de andere jongen van zijn rug had getrokken en Cailen weer had kunnen ademen. De naam schoot hem te binnen.
'Jörg?'

De zwartharige man keek hem verschrikt aan, walgend haast. Mooi, dat was dus wederzijds. Maar wat deed zijn neef bij deze mannen?
Een stomme vraag, besefte Cailen. Hij kon gissen naar wat de prins hier deed. Deze manenn hadden voor Madoc gewerkt, maar Cailens oom was er nu niet. Zijn zoon was er wel, wat betekende dat deze buiten de kroonprins om handelde. Hij kon doen en laten wat hij wilde. Madoc en Jörg woonden niet op Novick, maar op een eiland dat meer richting Garad lag. Ze moesten eerder gewaarschuwd zijn voor de marine, vooropgesteld dat ze er al van wisten. De kroonprins en zijn zoon stonden erom bekend haast altijd onderweg te zijn. Madoc voor vredesbesprekingen met Garad, Jörg voor rooftochten om zijn zakken bij te vullen.

'Neefje?' Jörg lachte smalend. 'Jullie hbben hem flink toegetakeld. ik dacht dat ik jullie had gezegd dat we hem heelhuids terug moesten brengen? Dit leidt tot teveel vragen.'
'Hij probeerde zich uit de voeten te maken,' snoof Acar. 'De kleine rat heeft Bjerne verwond.'
'Ah, niet echt prinselijk, Cailen.' Jörg grijnsde naar hem. Toen wendde hij zich tot Acar.
'Trek hem zijn hemd uit. Op zijn linker schouderblad staat het familiewapen gegraveerd.' Jörg grijnsde vals. 'Trek hem alles maar uit en geef hem een lendendoek. Laat hem voelen dat hij geen prins is, maar een slaaf.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://www.verhalensite.com/index.php?s=us&ss=r&id=5304
Lisora
Gigant

Aantal berichten : 863
Registratiedatum : 22-02-10
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 5:43 pm

Alice had echt geen flauw benul waar deze vreemde lingen het over hadden. ze zag wat grijnzen en wat smoezen. maar al snel trok ze een conclusie. ze was niet de enige met wat, hou zou ze het verwoorden. probleempjes? die jongen daar had ook niet alles goed in de hand. Als ze nu eens een manier wist te verzinnen dat hij wie van die vreemdelingen dan ook hypnose krachten bezat een knal kon verkopen. dan was de hypnose zeer waarschijnlijk weg. en als hij dan niet teveel arrogantie had, kon ze samen met die knul die willekeurige anderen ook wel een knal verkopen. maarja, als. daar was dat woord al, als. weer spande ze zich aan en ze merkte dat ze steeds minder contriole kreeg. het frustreerde haar maar toen schoot haar iets te binnen. ze ontspande, en ondanks dat ze haar lichaam niet onder controle kon krijgen kon ze hem nog wel laten verslappen. want ze liep als een marionette, maar ze had nog altijd de kracht om de touwtjes te breken.

hoewel ze onmogelijk om zich heen kon kijken probeerde ze toch zoveel mogelijk te zien. wie weet had ze die knul ook wel niet nodig, allerlei ideën schoten door haar hoofd. hoe zouden ze gaan reageren als ze ineens op de grond viel. de mannen zagen er net gekleed uit, en een beetje heer zou zich op zijn minst over haar buigen. al zou een barbaar dat ook doen om andere redenen. toch, ze hadden die keuze in deze positie al lang gemaakt kunnen hebben. ze moest het proberen, want afwachten was gewoon niets voor haar.

op dat moment liet ze alles los. alle kracht en spanningen liet ze gaan en zoals voorspeld zakte ze in elkaar en lag ze als een lappen pop op de grond.
Profiel bekijken
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 5:52 pm

De mannen die het bevel hadden gekregen om hem uit te kleden, lieten Cailen los nu ze door iets afgeleid werden. Het meisje in groen was flauwgevallen.
Jörg vloekte. Iets over de enige leidraad naar een andere wereld. Cailen begreep er geen snars van, maar besloot zich het hoofd er niet over te breken. Hij moest hier weg. Hij moest Sidra en haar volk waarschuwen, en die vreemde dame. En ergens onder die heldhaftige bedoelingen school de angst om vernederd te worden door zijn neef. De mogelijkheden om hem te martelen, lichamelijk en geestelijk, waren grenzeloos voor een sadist als Jörg. Hij stond bekend om zijn verfijnde verhoormethoden wanneer een overwonnen eilandleider of kapitein hem niet wilde zeggen waar de buit lag, of waar Jörg kon vinden wat hij zocht.

Vastbesloten om geen aandacht te trekken, wurmde cailen zich op een arm omhoog. Hij voelde een steek van medelijden voor dat meisje, maar zolang zij daar maar lag, kon hij niks doen. Vooropgesteld dát hij haar zou kunenn redden, zou hij niet ver komen met een dood gewicht over zijn schouders en elf mannen om hen te volgen. Hij had het weer mooi voor elkaar. Zijn zwaard was hem afgenomen en de vuurbal had al een deel van zijn energie gevergd. Hij dacht diep na over een spreuk die genoeg chaos en verwarring zou wekken om hem in staat te stellen hulp te halen bij het watervolkje. Deze mannen waren evenzeer een bedreiging voor hen als voor hem, toch?
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 5:59 pm

Ondanks dat Alice niet in staat was de vreemde mannen te verstaan wist ze dat haar truc had gewerkt. ze dachten werkelijk dat ze was flauwgevallen, de stumpers. als ze het maar lang genoeg volhield zou die kneus misschien de hypnose verbreken, onder de indruk dat ze toch niet zou bewegen omdat ze was flauw gevallen. en dan was het haar moment om aan te vallen.

Een verstandige elf was waarschijnlijk gevlucht, maar een verstandige elf had waarschijnlijk ook nooit het risico gelopen deze truuc uit te halen. geduldig wachtte ze af. tot ze de mannen uit haar wereld hoorde fluisteren. "is ze nu echt flauwgevallen?" "ik dacht ook dat onze koniklijke familie wat meer in zijn mars had dan dit" "het komt vast doordat het een vrouw is" bazelde de ander verder. Alice hoorde alles, maar eigenlijk kwam het haar wel goed uit. de drie stumpers hadden nou juist die toon van praten uitgekozen die er als een totale samenzwering uit zou kunnen zien voor hen die hun taal niet sprak, wat nu dus ook het geval was. was het dan zo simpel?
Profiel bekijken
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 6:14 pm

Jörg keek ontevreden neer op het meisje.
'Breng haar naar de kust,'zei hij uiteindelijk. 'Misschien dat de zeewind haar weer bij laat komen. Verzorg haar zo goed mogelijk, want een tweede kans zullen we niet krijgen.'
Acar tilde het meisje op en sloeg haar over zijn schouder. 'Delen we de mannen op?' Jörg knikte.
'Jij neemt vijf man mee en ik houd er vier hier. Cailen zal geen problemen opleveren.' Hij wuifde naar Acar. 'Breng haar aan boord van de Cinead. Het schip ligt vast aan de Arrod. Aangezien mijn neef zo vriendelijk was ons zijn schip te overhandigen, dacht ik het dan ook maar te gebruiken.'
Hij keek met zijn mannen hoe het meisje werd weggedragen en wreef zic toen in de handen. Met een brede grijns keerde hij zich om...naar de lege plek waar Cailen had gelegen. Razend beval hij de vier mannen om het struikgewas af te zoeken. Acar probeerde zijn struikspreuk uit, maar zonder resultaat.
Jörg vernauwde zijn grijze ogen tot spleetjes.
'Hij kan niet ver weg zijn. Hij is over het pad gevlucht, of bevindt zich nog op de rotsen. Ik wacht hier bij Bjerne. Hij kan toch beter niet lopen in zijn toestand. jij gaat met Jilge en Rann kijken of je sporen vindt.'

Cailen drukte zich plat tegen de rots. op slechts enkele centimeters van zijn blote voeten stormden de drie mannen voorbij. Hij kon Jörg als zwaardvechter niet aan, dacht hij. Niet nu hij al toegetakeld was en geen bescherming droeg op de korte broek na die hij onder zijn broek had gedragen. Zonder zijn zwaard kon hij het ook niet wagen om de onzichtbaarheidsspreuk te verbreken door te bewegen. Jörg zou hem in een oogwenk vellen. Cailen dacht niet dat zijn neef zich nu nog zou houden aan de belofte om hem "heelhuids terug te brengen."
Hope
Admin

Aantal berichten : 286
Registratiedatum : 21-02-10
Leeftijd : 30

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 6:14 pm

Alsof het nog niet genoeg was geweest, volgde er meteen flarden van het heden voor haar geestesoog waardoor ze met een enorme klap tegen de vlakte ging. Voor een moment leek het alsof ze bewusteloos was, maar ze was alles behalve weg van de wereld.
'Cailen,' hijgde ze, toen ze na enkele minuten terug overeind kwam. Haar voeten schuifelden stapje voor stapje naar de deur, ze moest naar buiten! Ze manipuleerde een dichtstbijzijnde boom zodat ze staande bleef. Haar lichaam was uitgeput, ondanks dat ze van de energie bruiste.

Cailen was in gevaar! Ze moest hem helpen, aangezien hij de enige was die haar kon helpen... Ze wisselde een snelle blik met Sidra en beloofde haar dat het goed zou komen met haar zusje. Daarna liep ze door, het aangewezen pas volgend dat gemarkeerd was met
oplichtend mos. Cailen was niet ver van hier. Als ze daar maar kon geraken optijd. Ze had nog genoeg energie om haar aardmagie te gebruiken, maar haar lichaam voelde loodzwaar aan.
Profiel bekijken http://mysticarpg.actieforum.com
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 6:23 pm

Alice liet zich gemakkelijk optillen, die jongen had in elk geval kunnen ontkomen. ze wist dat vele meisjes hem nu een laffaard zouden noemen maar ze wist dat het beter was zo, hij zag er nu niet bepaalt uit dat hij nog in staat was tot een gevecht. En nu de mannen zich op zouden splitsen had ze een grotere kans, zodra die hypnose knul ook maar even los zou laten was ze ook echt los. maar hij moest opschieten, want ze wist niet waar ze heen gebracht werd, voor hetzelfde geld waren er straks weer meer. ze overpeinsde alles eens goed. misschien, als ze los kwam kon ze maar beter ook de benen nemen voor nu. Niet dat ze de mannen er mee zou laten wegkomen, maar voor nu was dat misschien beter. je wist maar nooit wat die ander nnog voor verassingen in petto hadden. alleen de mannen die haar hadden weggenomen waren geen partij voor haar, de enige reden dat het ze überhaupt was gelukt, kwam door het feit dat ze een een of ander middel toegediend had gekregen. laffaards. terwijl ze hing merkte ze dat haar armen slap heen en weer slingerde. ze kon zich niet aan spannen want dat zou opvallen. alles wat ze kon doen was afwachten en hopen. en dat frustreerde haar.
Profiel bekijken
Emena
Gigant

Aantal berichten : 862
Leeftijd : 26

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 7:13 pm

-Sidra-

Sidra zag alles gebeuren wat er om haar heen afspeelde, maar het ging als een vlaag langs haar af. Al die beelden na elkaar, ze wist dat het normaal was. Ze haatte dit. Altijd zodra haar 'gave' weer even was langsgeweest, bleef het een tijdje hangen, was ze een tijdje extra gevoelig. Sidra kon haar gave onderdrukken, maar niet beheersen en dat zorgde altijd voor problemen als deze. Dat ze na teveel beelden heel even van de kaart gebracht was.
Het duurde dan ook even voor ze doorhad wat de blik van de vreemdelinge inhield. Maar toen ze het doorhad twijfelde ze geen seconde en rende ze de vrouw achterna. Een onheilspellend gevoel overweldigde haar even, vlak voor ze tegen iemand opbotste in de deuropening.

"Dus hier ben je? Ik heb je overal gezocht. Stout meisje dat je bent. Geloofde je me dan niet toen ik zei dat niets je zusje nog kon helpen?"
Sidra hoefde niet op te kijken om te zien wie dat zei. Het was de Giyana en Sidra wist wat er nu ging komen. Ze had er geen tijd voor, ze moest gaan. Ze moest helpen, als ze dat al kon. De vreemdelinge had er te paniekerig uitgezien. Als de situatie niet zo ernstig was geweest zou de vrouw waarschijnlijk niet zo'n moeite gedaan hebben om op te staan. Sidra probeerde dan ook om voorbij de Giyana te geraken, maar haar weg werd bij elke poging versperd.
"Kom op nou, Sidra? Ben je nu echt zo onbeleefd? Je weet heus wel dat ik met je moet praten. Nou ga eens even rustig zitten." Sidra voelde hoe de Giyana het water om haar heen aansprak om Sidra op een stoel te zetten, zodat ze wel moest zitten. Nu kon ze zeker niet meer weg.

ooc: Nu sidra alleen is leek dit me het geschikte moment Twisted Evil

Laatst aangepast door Emena op wo mei 19, 2010 4:33 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijken http://mythica.actieforum.com/
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 7:37 pm

'Ik ben zo terug.' Jörg stond op en liep van de open plek weg met de bedoeling zich "af te zonderen". Een betere kans zou Cailen niet krijgen. Zijn magie was uitgeput, dus greep hij een steen. een welgemikte worp tegen het hoofd van die Bjerne en...

'Jörg!'
Geërgerd kwam Jörg weer tevoorschijn. Was wat privacy zoveel gevraagd?
Op de open plek lag Bjerne, een bloedende wond op zijn slaap, omringd door vijf stenen en naakt, op zijn ondergeod na. Het feit dat de werper er vijf stenen voor nodig had gehad om Bjerne te raken, vertelde hem wie de dader was.
'Kom tevoorschijn Cailen. Je kunt je niet blijven verbergen.'

Cailen holde over het pad en sloeg toen af naar het dorp, de struiken door. De gestolen kleren zaten hem te ruim en waren maar half aangetrokken, maar ze beschermden hem tegen het grootste deel van de doornen. Hij sloot zijn ogen tegen de zwiepende bladeren en rende blindelings voort, tot hij tegen iets levends opknalde.

'Woeps, sorry.' verontschuldigde hij zich tegenover "de priesteressendochter van wie hij nog steeds de naam niet wist". Hij besefte in wat voor positie hij zich bevond en vlug rolde hij van haar af. 'We moeten maken dat we hier wegkomen. Verraders hebben mijn boot in beslag genomen en willen mij en een meisje van dit eiland hebben om... ik weet niet waarom.' zei hij vlug. 'Is Sidra in orde?'
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 7:55 pm

Alice bungelde al maar over de schouders van de onbekende. ze pratte zo nu en dan met elkaar maar ze verstond er natuurlijk niets van. het duurde even maar uiteindelijk werd ze neergelegt. een koele zeebries gleed langs haar gezicht. ze was echt heel erg geloofwaardig bezig geweest dus. zeelucht om een elf bij kennis te brengen was alleen niet helemaal de manier. in feite had je haar beter in het bos kunnen laten liggen maar ach, het was toch allemaal maar gespeeld. ze voelde een koude doek op haar hoofd gelecht worden hij was nat. gatverdamme ze huiverde even toen een zoute smaak in haar mond terecht kwam. ze moest stil blijven liggen opperde ze tegen zichzelf. ze spande zich aan maar merkte dat haar lichaam reageerde zoals ze het zelf wou. haar plan was tot hier dus gelukt. weer hoorde ze de man praten ze wou zuchtten maar liet dat achterwege. hoe kon ze nu wegkomen? los van de hypnose was ze al. nu nog van die barbaarse schooiers afkomen.
Profiel bekijken
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 9:05 pm

-Sidra-

"Nou laten we eens rustig praten," zei de Giyana, terwijl ze naar de poel van Sari toeliep.
"Als jij dat wilt," antwoordde Sidra vijandig.
"Nou nou zeg. Je weet toch wel tegen wie je praat? Je kent de regels toch nog wel...Och gutte...Nou maak ik toch een denkfout, je kent ze niet he? Of breek je ze nou zo graag?"
"Ik breek ze enkel als het moet."
"Dus je moet nu zo onbeschoft zijn? Ik dacht het niet." De Giyana haalde een flesje met een vies uitziend goedje erin tevoorschijn. "Je zusje is wel mooi zo he? Zo vredig dat ze erbij ligt. Het zou toch jammer zijn als ze weer ziek zou worden, niet?"
Toen zag Sidra het, de rode jurk, en het teken. Het teken was zichtbaar op het amulet van de Giyana. Waarom had ze het niet eerder herkend?
"Jij!"
"Ja, ik."
"Waarom?"
"Doet dat er toe? Het gaat erom dat mijn plan is gelukt. Ik wilde dat je weg zou gaan en nu heb je me alle redenen gegeven om je weg te sturen. Dus, of je gaat uit jezelf of ik verban je. Jouw keus. De gevolgens zijn toch hetzelfde...Of nee, zolang je uit jezelf weggaat en wegblijft zal je zusje blijven leven, en anders..."
Sidra wist wat haar te doen stond. Ze maakte al aanstalten om haar amulet af te doen.
"Nee, hou het maar," zei de Giyana,"ik heb er toch niets aan en het zal je eraan herinneren. Dat het soms niet zo slim is om regels te overtreden. Zie het maar als een bedankje. Oh, voor ik het vergeet, niemand hoeft te weten van onze afspraak. Nou, je bent vrij om te gaan."
Sidra voelde hoe het water haar weer losliet.

Laatst aangepast door Emena op ma maa 22, 2010 9:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 9:21 pm

Cailen keek even om zich heen, maar hij zag niemand anders dan de priesteressendochter. Terwijl hij op antwoord wachtte, nam hij de tijd om een koord rond de te wijde broek te slaan en het hemd van bjerne dicht te knopen. Nog iets om zich voor te schamen: zijn bijna haarloze borstkas. Driëntwintig jaar en men schatte hem nog op een jaar of achttien. Soms zelfs dat niet.
Maar ach, er waren nu ergere dingen om zich druk over te maken dan eer en uiterlijk. Hij keek het meisje aan. Ze zag er niet goed uit. Vermoeid, ziekelijk zelfs misschien. Als de piraten hen hier vonden, zouden ze zich dan kunnen verdedigen? Hij voelde zich nutteloos. Een nutteloze lafaard. En toch was dit meisje ervan overtuigd dat hij haar kon helpen. Het maakte dat hij zich rot voelde, maar het sterkte hem in zijn mening dat hij hen veilig van het eiland af moest krijgen.
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 9:33 pm

Alice voelde dat de man erg dicht bij haar bleef zitten. wa de precieze reden was wist ze niet, maar de andere stonden wat verder. Als ze zou wachten in de hoop dat het juiste moment snel zou komen zou zw waarschijnlijk nog lang kunnen wachten. nee het was nu tijd om risico's te nemen. ze voelde aan waar de personen zich bevonden, het was nu of nooit. In één oogopslag opende ze haar ogen. ze kwam overeind en drukte haar handen tegen de borstkas van de man die haar weer bij kennis probeerde te brengen, niet wetend dat ze nooit buiten bewustzijn was geweest. De man sloeg een akelige kreet toen binnen een paar seconde alle energie uit zijn lichaam werd getrokken die hem overeind hield. de andere mannen keken op en toen de man die Alice net had aangevallen was omgevallen sprong ze dan ook overeind. haar handen vormde een bol die ze meteen weer uit elkaar leek te trekken. de energie die ze net had ontnomen kwam in een enorme kracht terug naar buiten. de mannen werden omver geblazen, of tenminste die dichtbij stonden. anderen hielden afstand maar zodra Alice los van de grond kwam zette ze de sprint erin. Alice voelde alle kracht uit haar lichaam stromen ze had teveel moeten verbruiken maar ze mocht nu niet terug krabbelen. zo snel ze kon kwam ze omhoog. hellaas greep net een vreemdeling haar enkle vast. Hier had ze geen tijd en energie meer voor. ze trapte met haar voet in de hoop losgelaten te worden maar de man was volhardend en in tegen stelling tot haar nog vol van kracht. toch weigerde ze op te geven.
Profiel bekijken
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 10:15 pm

Miriana had lange tijd nodig om op adem te komen. Het lopen had meer moeite gekost dan ze aanvankelijk had gedacht. Ze zag dat Cailen zorgelijk naar haar keek, terwijl hij zichzelf aankleedde.
'Met mij is alles in orde,' probeerde ze hem gerust te stellen, 'met jou?'
Ze keek hem vragend aan, nadat ze een aantal wonden had opgemerkt. Hij had flink slaag gekregen van zijn belagers.
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 10:19 pm

'Ik heb wel erger meegemaakt.' Hij probeerde zijn geoefende, nonchalante glimlach uit, maar het werd meer een grimas. Hij was niet gewend aan pijn, met dat beschermde leven van hem. Zijn ouders hadden er altijd wel voor gezorgd dat hem buiten het krijgsoefenterrein nooit wat overkwam. Hij was gericht op zijn mentale capaciteiten in plaats van zijn fysieke. 'Maak je nou maar geen zorgen om me. Het zijn slechts schrammen.' hoopte hij tenminste.
'Laten we Sidra gedag zeggen en hem smeren. Ze moet weten dat er indringers op haar eiland zijn.'
Hope
Admin

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 10:29 pm

'Cailen,' verzuchtte Miriana, nadat ze haar rug rechtte en een stap dichter naar hem toe had gezet. Ze legde haar hand op zijn schouder en voelde de onaangename warmte die door zijn hele lichaam stroomde. 'Het gaat niet.'
Ze zuchtte weer, ze had al teveel van haar genezende vermogens gevergd, dus veel kon ze niet voor hem betekenen.
'Meer kan ik niet doen,' zei ze daarom ook, terwijl ze haar hand terug trok. De witte gloed verdween direct toen ze het lichamelijk contact had verbroken. 'Het zal de pijn ietwat verlichten, maar ik moet eerst rusten voordat ik je daadwerkelijk kan genezen.'

Laatst aangepast door Hope op ma maa 22, 2010 10:37 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 10:32 pm

Cailen, overdonderd door het plotselinge contact met haar, liet haar toe, voor hij wist waar ze mee bezig was. Hij pakte ferm haar schouders vast en keek haar streng aan.
'Spaar je krachten alsjeblieft. Ik heb mijn hele vermogen ook al opgebruikt en we zullen ze nodig hebben, willen we hier levend vandaan komen.'
Hij begon haar vlug in de richting van Sidra's huis te loodsen, weg van het open veldje.

ooc: Hij is echt niks gewend hè? XD
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 10:37 pm

Alice probeerde de lucht in te vliegen maar de man die haar enkel vast hield was te zwaar. toch wou ze niet opgeven, maar ze was te verzwakt.
Profiel bekijken
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 10:47 pm

ooc: deja vu Razz

- Solor (piraat)-

De elfenvrouw sloeg Sigmund omver en gelijk daarop volgde een hele rij van de anderen. Net op tijd kon Solor haar enkel vastgrijpen en haar terug over boord trekken. Hij gaf haar ene klap in het gezicht en trok haar polsen daarna achter haar rug.
'we gaan geen problemen maken hè juffie?' ademde hij in haar oor. 'We behandelen je nu nog goed, maar daar kan zomaar verandering in komen.'
Emena
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 10:47 pm

Sidra stond op, even speelde ze met de gedachte de giyana aan te vallen, haar te laten voelen hoe het was om te lijden. Al gauw werd haar blik getrokken door het flesje in de Giyana's handen waarmee ze speelde. Sidra besloot om te luisteren. Ze zou willen dat ze Sari mee kon nemen, ze kon echter zien dat ze te zwak was. Daarnaast het was een ding om door je eigen schuld de plek waar je altijd al had geleefd te verlaten, het was iets heel anders om er door iemand anders toe gedwongen te worden zonder dat je er iets aan kan doen. Voordat ze naar buiten liep besloot Sidra nog even gauw langs haar eigen poel te lopen, onder het toeziend oog van de Giyana vulde ze een aantal flesjes met het water, verbaasd dat er niks over gezegd werd en vervolgens liep ze naar haar zusje toe.
"Hou vol en misschien nog tot ooit," zei ze zacht, zodat de Giyana het niet zou horen. Daarna liep ze zwijgend naar buiten, het water vragend waar de anderen waren. Haar volk had haar dan wel verbannen, het water zou dat niet doen. Pas toen ze uit het zicht van de Giyana was liet ze haar tranen lopen.
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 10:51 pm

In één ruk werd Alice terug getrokken. ze voelde de stinkende adem van de man en draaide haar hoofd van hem weg terwijl hij tegen haar sprak. Verstaan deed ze hem toch niet dus waarom zou ze dan ook moeite nemen om naar hem te luisteren. ze voelde haar armen bekneld worden door een touw maar weigerde zomaar toe te geven. haar hoofd begon door de klap te bonken en ze kneep haar ogen dichter naar elkaar toe. alles leek waziger te worden, maar ze weigerde toe te geven aan een zwakte die dodelijk kon zijn. toch voelde ze dat deze druk haar al snel zou overmeesteren. en ondanks dat ze niet lang thuis was geweest verlangde ze terug naar huis.
Profiel bekijken
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 11:02 pm

- Solor -

Hij greep het meisje vast en liet het luik naar het scheepsruim openen. Hij stuurde vier man mee naar beneden met het meisje en hem, om haar te bewaken zodra hij haar vakkundig had vastgebonden. De Cinaed had weinig vrije ruimte, maar heer Jörg had erop gestaan, dus volgde Solor zijn orders op. Hij bond het meisje vast en fluisterde toen in het elfs dat ze de knoop los kon trekken als de bewakers sliepen. Er stond hier voedsel. Hij zou drinkwater laten halen van het andere schip.

Hij besefte dat zijn woorden moesten klinken als: "Knoop niet vast. Mannen slapen, jij eten. ik water brengen."
Zijn vader had hem ooit enigzins de taal proberen te leren uit een oud boek dat hij op de zwarte markt had gekocht. Hij was dan ook verbaasd geweest de woorden te horen.

Solor stond op, zijn zware spieren golvend onder zijn donkere huid en zijn zwarte ogen emotieloos. Het leven van een piraat was zwaar, maar zonder dit werk zou hij moeten bedelen.
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 11:08 pm

Alice keek wat verbaast op toen de man haar ineens vertelde "knoop vast niet, mannen wakker jij eten water brengt" Even keek ze verbaast, probeerde deze man haar nu te helpen? en wat was er mis gegaan met zijn elfse lessen. Ze besloot deze man voor nu maar te vertrouwen, in de penarie zat ze nu toch al. Op een vloekende toon riep ze dan ook "bedankt" wetend dat hij de enigste zou zijn die haar ook maar deels verstond.
Profiel bekijken
Alina
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 11:12 pm

- Solor -
Even was hij in de war. Haar toon liet weten dat ze een scheldwoord op hem afvuurde, maar was dat niet het woord voor dank? Hij liet niets van zijn emoties blijken en liep kalm de trap op. Hij hoopte maar dat de anderen haar met rust zouden laten terwijl hij water haalde. Tjonge... een echte elf.
Lisora
Gigant

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   ma maa 22, 2010 11:15 pm

Alice liet haar hoofd achterover op het hout vallen en kreunde even. ondanks dat hij haar nu wou helpen zo leek het althans was die klap goed aan gekomen. ze sloot haar ogen en probeerde wat tot rust te komen. doch weigerde ze te slapen, ze moest en ze zou wakker blijven. wie weet was één te vertrouwen wat al niet zeker was. maar die anderen totaal niet.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: RPG 1: 'Poorten van Illusie'   

RPG 1: 'Poorten van Illusie'
Terug naar boven 
Pagina 5 van 40Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Lopende RPG's :: Poorten van Illusie :: RPG-
Ga naar: